در عملیات استشهادی یک فلسطینی تعدادی صهیونیست زخمی شدند

منابع فلسطینی و عبری زبان تائید کردند که حداقل هشت صهیونیست در عملیات ضد اشغالگری زخمی شدند.

به گروه بین‌الملل ایسکانیوز و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین،  حداقل هشت صهیونیست در عملیات ضد اشغالگری یک فلسطینی به شدت آسیب دیدند و زخمی شدند.

گفته شده این عملیات توسط یک شهروند فلسطینی در یک پمپ بنزین در منطقه مجاور جنوب غرب رام الله صورت گرفته و عامل عملیات نیز در همان محل حادثه به شهادت رسیده است.

زخمی شدن حداقل سه صهیونیست در این عملیات تائید شده و جزئیات بیشتری از حال و روز آن‌ها در دست نیست.

منابع دیگری از جمله شبکه ۱۲ اسرائیل زخمی شدن حداقل پنج صهیونیست را در این عملیات تائید کرده اند.

بیشتر بخوانید:

موشک‌هایمان میدان «کاریش» را نشانه رفته است، دشمن می‌داند که جدی هستیم

این عملیات کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن صورت گرفت که شبکه خبری قدس بامداد پنج شنبه به نقل از منابع عبری زبان از پرتاب بطری‌های آتش زا به سوی خودروهای شهرک نشینان صهیونیست در نزدیکی اردوگاه «الفوار» در جنوب الخلیل خبر داد. این شبکه به نقل از منابع مذکور، همچنین از انجام دو عملیات تیراندازی رزمندگان مقاومت به شهرک نشینان صهیونیست در الخلیل و نابلس در سحرگاه امروز خبر داد. رزمندگان مقاومت طی این دو عملیات به سوی شماری از مراکز نظامی صهیونیست‌ها در نزدیک الخلیل و گذرگاه نظامی «صره» در غرب شهر نابلس و شهرک صهیونیست نشین «براخا» در محدوده اراضی اشغالی نابلس تیراندازی کردند. رزمندگان گروه مقاومت «عرین الاسود» مسئولیت این دو عملیات را به عهده گرفته‌اند.

به گفته این منابع، نظامیان رژیم اشغالگر سحرگاه پنجشنبه به منطقه خلّه نوفل در جنوب شهر قلقیلیه و همچنین شهر بیت لحم و اردوگاه «عقبه جبر» در اریحا یورش بردند و شماری از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

خبرگزاری شهاب نیز گزارش داد: نظامیان رژیم اشغالگر به سوی اراضی کشاورزی در شرق شهر دیر البلح در مرکز نوار غزه گاز اشک آور شلیک کردند.

بر اساس گزارش منابع فلسطینی، مناطق مختلف کرانه باختری در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ۱۸ عملیات مقاومتی علیه صهیونیست‌ها بوده است. این در حالی است که مرکز آمار و اطلاعات «معطی» وابسته به منابع فلسطینی اعلام کرد که در ماه آگوست گذشته در مجموع ۸۳۲ عملیات مقاومتی در مناطق مختلف کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها انجام شد که طی آن ۲۸ صهیونیست به شدت زخمی شدند.

طبق گزارش این مرکز، عملیات مسلحانه علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در ماه آگوست نسبت به ماه ژوئیه گذشته افزایش چشم گیری داشته است و تیراندازی به اهداف فلسطینی به ۷۳ مورد رسیده که به ترتیب ۲۸ و ۲۳ مورد آن در نابلس و جنین ثبت شده است.

گفتنی است که در چند وقت اخیر روند عملیات فداکارانه و مقاومتی در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی در واکنش به جنایات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست شدت گرفته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1154436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =