آموزش پزشکی/ درمان تبخال با نمک

تبخالی که به شکل زخم یا تاول‌هایی کوچک و دردناک در اطراف دهانتان می‌بینید خبر آمدنش را حداقل دو روز قبل به شما داده بوده اما به هر دلیلی به آن توجه نکرده‌اید.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، در پایان یک روز پرتنش کاری، خسته به رختخواب می‌روید و با خود فکر می‌کنید که یک خواب خوب، انرژی شما را برگردانده و فردا حتما روز خوبی برایتان خواهد بود. اما از آنجاییکه قرار نیست همیشه محاسبات ما درست از آب دربیاید صبح روز بعد با دیدن تبخال زشت کنار لبتان شاید حتی سرکار رفتن را هم برای چند روز کنسل کنید؛ اما بد نیست بدانید که درمان تبخال با نمک در چند قدمی شماست فقط باید از جلوی آینه به داخل آشپزخانه تغییر مسیر دهید. 

درمان تبخال با نمک

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از طب سنتی در درمان بیماری‌ها، نداشتن عوارض جانبی آن است؛ جمله‌ای که هرگز بر روی هیچ داروی شیمیایی آن را نخواهید دید. در مورد درمان تبخال نیز همینطور است. نمک، این معجزه طبیعت با خاصیت آنتی‌بیوتیکی خود در این مورد نیز همچنان پیشتازی یکه‌تاز است،  تا جایی که می‌تواند دوره ابتلا به عفونت تبخال که معمولا یک هفته تا 10 روز است را کاهش دهد. نحوه بکارگیری نمک در درمان این عارضه ناخوشایند، به سه روش ساده صورت می‌گیرد:

استفاده از نمک دریا

بر روی محل ابتلا به تبخال، مقدار کمی نمک دریا بگذارید به طوری که بلورهای نمک به تاول‌های آن بچسبند. پس از تحمل 10 دقیقه آن را بشویید.

درمان با آب نمک

مقداری نمک را در آب حل کرده و سپس پنبه‌ای را به این محلول آغشته کنید و آن را به مدت تقریبا 30 ثانیه روی موضع تبخال قرار دهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =