رشد ۲۵ درصدی تولید برنج در سال جاری

وزیر جهاد کشاورزی از افزایش ۲۵ درصدی میزان تولید برنج طی سال جاری در کشور خبرداد و افزود: خوشبختانه امسال کیفیت برنج بالا و میزان ضایعات به شدت کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید جواد ساداتی نژاد از خرید هفت میلیون و 200 هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از ابتدای فصل برداشت سال جاری تا به امروز در کشور خبر داد و گفت: گندم محوری‌ترین محصول کشاورزی در کشور است.

بیشتر بخوانید:

تشخیص برنج ایرانی اصل از تقلبی خارجی به روش ساده

وی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته میزان تولید گندم در کشور بر مدار کاهشی بود، اظهارداشت:دولت در این سال 4,5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ابتدای سال‌جاری هیئت دولت قیمت خرید تضمینی گندم برای سال 1401 را به مبلغ 11 هزار و 500 تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین کرد در حالیکه این رقم برای سال 1400 معادل 7 هزار و 500 تومان به ازای هر کیلوگرم بود.

وی در ادامه افزود: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از 7 هزار و 500 تومان به 11 هزار و 500 تومان به ازای هر کیلوگرم یک اتفاق حمایتی بزرگ برای کشاورزان کشور قلمداد می‌شود.

ساداتی نژاد اضافه کرد: دولت تا امروز بیش از هفت میلیون و 200 هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری و همینطور 67 هزار میلیارد تومان به گندمکاران ایرانی پول پرداخت کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کشاورزی قراردادی محوری‌ترین کار در این وزارت خانه است، گفت:هدف این طرح تامین منابع و حمایت مالی از کشاورزان است.

وی افزود: کشاورزی قراردادی ضمن هموار کردن مسیر خودکفایی تولید محصولات کشاورزی باعث افزایش تولید، کاهش واردات و بهبودی وضع اقتصادی کشاورزان می‌شود.

ساداتی نژاد اظهارداشت: یکی از مشکلات دربخش کیفیت محصولات کشاورزی کم کوددهی بواسطه بالا بودن قیمت کود در کشور بود.

وی اضافه کرد: کشاورز به دلیل کمبود نقدینگی توان کوددهی به زمین‌های خود را نداشت و این باعث کاهش حاصلخیزی خاک اراضی کشاورزی، کاهش میزان تولید در واحد سطح و افت کیفیت محصولات می‌شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت در جهت حمایت از کشاورزان به کود کشاورزی یارانه اختصاص داد تا آنان بتوانند با قیمت مناسب کود مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی در ادامه از افزایش 25 درصدی میزان تولید برنج طی سال جاری در کشور خبرداد و افزود: خوشبختانه امسال کیفیت برنج بالا و میزان ضایعات به شدت کاهش یافته است.

ساداتی نژاد ضمن اشاره به افزایش 30 درصدی تولید جو طی سال جاری در کشور اظهارداشت: ایران در تولید ذرت علوفه‌ای نیز به خودکفایی 14 میلیون تنی رسیده است.

وی اضافه کرد: تمامی این توفیقات ناشی از نوع نگاه، برنامه‌ریزی و حمایت از حوزه کشاورزی در مملکت بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: امسال برای نخستین بار در کشور یارانه کشت سویا به مبلغ شش میلیون تومان به ازای هر هکتار با هدف تقویت و تامین دانه‌های روغنی در داخل به کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =