بزیک: بعید است بتوانیم صعود کنیم

کارشناس فوتبال با بیان اینکه تغییر سرمربی می‌تواند گاهی اوقات نتیجه بخش باشد گفت: حضور کی روش یک شوک مثبت به تیم ملی ایران بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ادموند بزیک در خصوص پیروزی یک بر صفر ایران برابر اروگوئه در یک دیدار دوستانه گفت: تیم ملی کشورمان توانست بعد از تغییر و تحولاتی که در آن بوجود آمد اولین دیدار تدارکاتی خود را با کارلوس کی روش با پیروزی به پایان برساند. تعویض سرمربی باعث موفقیت تیم ملی ایران شد. بازیکنان ما انگیزه‌های بالایی داشتند و توانستند ارائه گر یک بازی خوب برابر اروگوئه باشند البته ما در دور مقدماتی هم بازی‌های خوبی را انجام دادیم و توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

بزیک در مورد تیم ملی اروگوئه هم گفت: اروگوئه جزو ۱۵ تیم اول رنکینگ فیفاست و یک تیمی است که آنها هم تغییر و تحولات زیادی داشتند. سرمربی تیم خود را تغییر داده و با یک تفکر جدید به مصاف ایران رفتند و مطمئناً در جام جهانی نمایش بهتری از خود ارائه خواهند داد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که ایران یک بازی تدارکاتی دیگر را هم برگزار خواهد کرد و چقدر این دو دیدار برای سرمربی تیم مهم است گفت: اعتقاد دارم تیم ملی ما باید با تیم‌های بزرگ بازی کند. متأسفانه ما در سالهای گذشته با تیم‌های درجه ۲ و ۳ اروپایی بازی کردیم اما بازی با تیم‌های بزرگ و درجه یک می‌تواند باعث شود ترس بازیکنان ما ریخته و آمادگی بیشتری پیدا کنند. در دیدار برابر اروگوئه تیم ملی کشورمان شاکله دفاعی خود را حفظ کرد، اجازه گلزنی به حریف نداد و توانست در دقایق پایانی با یک حرکت تاکتیکی و گروهی دروازه اروگوئه را باز کنند و به یک برد روحیه بخش برسند.

وی افزود: فوتبال ما به این چنین بازی‌هایی نیاز دارد؛ تیم‌هایی که عیار بالا دارند و می‌توانند نقاط ضعف ما را به کادر فنی نشان دهند.

بزیک در پاسخ به این پرسش که حضور کی روش چقدر تأثیرگذار بوده است گفت: معمولاً وقتی سرمربی عوض می‌شود باید منتظر دو اتفاق باشیم یا به تیم شوک مثبت داده می‌شود یا هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد. حضور کی روش یک شوک مثبت بود البته بدون شک کی روش هم ادامه راه اسکوچیچ را رفت ولی او یک مربی شناخته شده، قابل اطمینان و در بین المللی است. البته هجمه زیادی به سرمربی تیم ملی بود اما نتیجه‌ای که او گرفت فشار را از روی او برداشت. کی روش ۸ سال در فوتبال ایران بود کاملاً بازیکنان را می‌شناخت و توانست از همین شناخت خود استفاده کرده و بازی قابل قبولی ارائه دهد.

وی در مورد دیدار بعدی این تیم برابر سنگال هم گفت: این دیدار هم می‌تواند برای کارد فنی مثبت باشد. دیگر بازیکنان را محک بزند و به آن ترکیب ایده آلی که برای جام جهانی به دنبال آن است دست پیدا کند.

کارشناس فوتبال در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا با این نمایشی که ملی پوشان ما ارائه کرده اند می‌توان به صعود تیم ملی به مرحله دوم جام جهانی امیدوار بود گفت: صادقانه بگویم بعید می دانم چنین اتفاقی بیافتد البته در فوتبال هیچ چیز مشخص نیست. کار سختی در پیش داریم اما اعتقاد دارم بازیکنان ما در مقابل تیم‌های بزرگ انگیزه‌های بالایی دارند و همین انگیزه می‌توان عامل موفقیت تیم ملی در جام جهانی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =