خشکی پوست صورت و بدن در پاییز و راه‌های درمان آن

خشکی پوست دست، کف پا همگی جزو مواردی هستند که می توانند موجب اذیت شما در فصل پاییز باشند. توجه نکردن و عدم رسیدگی به این موارد می تواند برای شما در آینده تبدیل به یک بیماری مزمن شود.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، اصلی ترین علت خشک شدن پوست دست در پاییز یا پوست سایر نقاط بدن، کاهش رطوبت پوست است. خشک شدن پوست صورت یا دست در این فصل به علت شرایط آب و هوایی پاییز است.

بر اثر وزیدن باد یا قرار گرفتن در کنار آتش برای گرم شدن، رطوبت پوست از دست خواهد رفت و پوست بدن پوسته پوسته خواهد شد. این مشکل می تواند به علت کاهش ترشح چربی تولید شده به وسیله غدد پوست باشد. همچنین عوامل ژنتیکی یا کمبود برخی مواد مغذی در برنامه غذایی هم عوامل مهمی در ایجاد این مشکل هستند. ویتامین های گروه A  و ویتامین های گروه B اگر به میزان کافی در برنامه غذایی افراد وجود نداشته باشند، موجب این بیماری خواهند شد.

از دیگر عواملی که می تواند خشکی در پاییز را برای پوست بدن شما به همراه داشته باشد، شست و شوی زیاد است. با شست و شوی زیاد دست ها و پوست بدن، چربی لازم برای حفظ رطوبت پوست کاهش می یابد و این مشکل را به وجود می آورد.

برخی از بیماری ها هم هستند که موجب این مشکل پوستی می شوند. این بیماری ها شامل: کم کاری تیروئید و بیماری دیابت هستند. استفاده از برخی دارو ها هم موجب این معضل می شوند. این دارو ها شامل دیورتیک ها، ضد اسپاسم ها و آنتی هیستامین ها هستند.

با اینکه خشک شدن پوست و خارش مداوم آن تا حدی آزار دهنده به نظر می رسد، اما باید بدانید که با انجام برخی کارها و استفاده از لوسیون های مرطوب کننده می توانید تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده و پوست لطیف و نرمی برای خود به ارمغان بیاورید.

گاهی برخی از عوامل خارجی هستند که در حالت عادی ممکن است موجب خشکی پوستتان نشوند، ولی در فصل پاییز باعث بروز این مسئله می شوند.

روش های درمان خشکی پوست صورت و بدن

منظور از تغییر روتین پوستی برای مراقبت از پوست، این است که روش متفاوتی را برای مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید. اولین راه برای مراقبت از پوست خود در برابر خشکی این است که تایم دوش گرفتن خود را به ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کاهش دهید. شاید این مدت زمان کم به نظر بیاید ولی دوش گرفتن برای مدت طولانی می تواند رطوبت پوست بدن را از بین ببرد و آن را مستعد خشک شدن کند.

نکته دیگری که برای حمام کردن در فصل پاییز باید در نظر بگیرید این است که برای دوش گرفتن از آب داغ استفاده نکنید.

حمام کردن با آب داغ می تواند موجب خشک شدن پوست بدن و صورت و دست های شما در فصل پاییز شود. آب داغ، نابود کننده رطوبت و چربی های مفید پوست است. همچنین برای جلوگیری از خشکی پوست در فصل پاییز از شوینده های پوست بیش از اندازه استفاده نکنید. استفاده بیش از اندازه از شوینده های پوست به دلیل کاهش رطوبت و چربی های مفید پوست، می تواند موجب خشک شدن پوست بدن شما شود. روش دیگر برای درمان خشکی دست و پوست بدن عدم استفاده از لیف های زبر یا استفاده از حوله های خشن است. به این دلیل که این موارد هم می توانند منجر به خشک شدن پوست شما در فصل پاییز شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =