برگزاری همایش ملی پژوهش‌های نوین در نیروگاه‌های هسته‌ای با همکاری دانشگاه آزاد بوشهر

دبیر اجرایی دانشجویی همایش ملی پژوهش‌های نوین در نیروگاه‌های هسته‌ای از برگزاری دومین دوره این همایش با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و نیروگاه هسته‌ای بوشهر در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آبان ماه خبر داد.

آریا غلامی دبیر اجرایی دانشجویی همایش ملی پژوهش‌های نوین در نیروگاه‌های هسته‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: پس از برگزاری موفق اولین دوره همایش، دومین دوره آن با ارائه بیش از ۱۳۰ مقاله علمی در زمینه های هسته ای برگزار می‌شود و علاقمندان با ارائه مقاله در این کنفرانس شرکت می‌کنند. ۱۰ محور اصلی همایش ملی «پژوهش‌های نوین در نیروگاه‌های هسته‌ای» شامل ایمنی هسته‌ای، فیزیک راکتورهای هسته‌ای، حفاظت در برابر اشعه، پدافند پرتوی (مدیریت حوادث نیروگاهی - مصون‌سازی و پدافند غیرعامل نیروگاه - شبیه‌سازی)، پیش‌بینی و تصمیم‌سازی در مورد انتشار آلودگی، آنالیز حوادث، تکنولوژی نیروگاه‌های هسته‌ای (برق - شیمی - مکانیک - کنترل و ابزار دقیق - توربین - مهندسی کامپیوتر و...)، مواد و سوخت هسته‌ای، معماری و سازه، پایش محیطی و حفاظت محیط‌زیست، منابع انسانی می‌شود.
دبیر اجرایی دانشجویی همایش پژوهش های نوین در خصوص حامیان این همایش افزود:سازمان ها و نهادهای بسیاری از جمله بنیاد نخبگان استان بوشهر، پارک علم و فناوری خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بوشهر، دانشگاه شیراز، سیویلیکا، معاونت پژوهشی و فناوری سپاه استان بوشهر و کنسرسیوم انرژی های نو دانشگاه آزاد اسلامی از جمله حامیان همایش پژوهش های نوین نیروگاه هسته ای به شمار می روند.

غلامی خاطر نشان کرد: امروزه حوزه انرژی هسته‌ای از مطرح‌ترین و کاربردی‌ترین مباحث علمی دنیا به حساب می‌آید، در کشور ما باتوجه به شرایط خاص از قبیل تحریم‌های ظالمانه در ابعاد گسترده و بخش های مختلف نیاز به برگزاری چنین همایش هایی با اهدافی از قبیل ارتقاء سطح علمی پژوهشگران صنعت هسته‌ای احساس می‌شود.

وی با اشاره به استقبال نخبگان علمی از همایش اضافه کرد: همایش با استقبال خوب علاقه‌مندان به مباحث علمی مواجه شده و تاکنون نزدیک به ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که در حال داوری توسط استادان برجسته و به نام کشور از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشکده علوم فنون هسته‌ای، دانشگاه اصفهان، نیروگاه اتمی، دانشگاه خلیج‌فارس، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شیراز است.

غلامی بیان کرد: اولین دوره این همایش در آذر ماه سال ۱۳۹۵ با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر در بیش از ۱۰ محور اصلی برگزار شد. رئیس همایش امسال رضا بنازاده رئیس نیروگاه اتمی بوشهر و دبیر علمی همایش سروش حیدری سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر است.
 
خودکفایی در تولید تجهیزات نیروگاهی با برگزاری برنامه‌های علمی

او با اشاره به پیشرفت های اخیر علمی دانشگاه آزاد افزود: امروزه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سکان‌دار پیشرفت علم و فناوری در زمینه‌های مختلف علمی است و خودکفایی در تولید تجهیزات نیروگاهی با برگزاری برنامه‌های علمی در راستای کار دانشگاه آزاد اسلامی است. همایش پژوهش‌های نوین هسته‌ای باعث ترقی و تعالی سطح علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه و بستری جهت تبادل علوم و فنون میان پژوهشگران و دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش است وامیدواریم پس از برگزاری هرچه بهتر این دوره از همایش، شاهد برگزاری دوره‌های بعدی این همایش در سال‌های آتی باشیم.

خبرنگار : فاطمه مرادی
انتهای خبر/
کد خبر: 1157867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =