حقوق پژوهشگران پسادکتری در کشورهای اروپایی چقدر است؟

بر اساس آمارها، پژوهشگران پسادکتری در کشورهای اروپا دستمزد نسبتا بالایی دریافت می‌کنند. در بین این کشورها، دانمارک بیشترین میزان حقوق پرداختی به محققان را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دوره پسادکتری روش بسیاری از دانشگاه‌های جهان برای جذب فارغ‌التحصیلان دکتری است. افرادی که به عنوان پژوهشگر پسادکتری مشغول به کار می‌شوند، کارمند به حساب آمده و حقوق دریافت می‌کنند. 

آمارها نشان می‌دهد که پژوهشگران پسادکتری در دانمارک به نسبت سایر کشورهای اروپایی بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند. البته مقایسه حقوق در اروپا، آسان نیست و به پارامترهای زیادی بستگی دارد.

حقوق پسادکتری در دانمارک جزو بالاترین حقوق‌های دانشگاهی در اروپا است. حقوق ناخالص یک پژوهشگر پسادکتری در دانمارک بین ۴۱۲ هزار و ۳۷۸ کرون تا ۴۳۴ هزار و ۱۷۹ کرون دانمارک در سال است.

سطح پژوهشگر، تعیین ‌کننده سطح حقوق است. به این معنا که یک پژوشگر باتجربه، بالاترین میزان حقوق را دریافت می‌کند و یک فارغ‌التحصیل دکتری، کمترین میزان حقوق را دریافت می‌کند.

حقوق ناخالص دانشجویان دکتری در نروژ از ۴۷۹ هزار و ۶۰۰ تا ۵۲۳ هزار و ۲۰۰ کرون نروژ در سال متغیر است. جای تعجب نیست که پسادکتری‌ها در نروژ بیشتر از دانشجویان دکتری دستمزد می‌گیرند. حقوق پسادکتری از ۵۲۳ هزار و ۲۰۰ تا ۶۰۵ و ۵۰۰ کرون نروژ در سال متغیر است. 

پژوهشگران پسادکتری در سوئیس، حقوق بسیار بالایی دریافت می‌کنند، چرا که هزینه‌های زندگی در این کشور بسیار بالاست. حقوق ناخالص دانشجویان دکتری در سوئیس حدود ۵۰ هزار فرانک سوئیس در سال است که ماهانه حدود چهار هزار و ۲۰۰ فرانک سوئیس در ماه است.

سوئد یکی دیگر از کشورهایی است که به دانشجویان دکتری و محققان پسادکتری حقوق پرداخت می‌کند. یک فارغ‌التحصیل دکتری در سوئد، حقوقی بین ۳۰ هزار تا ۳۴ هزار و ۵۰۰ کرونا در ماه دریافت می‌کنند. البته پذیرش در برخی رشته‌های پرمتقاضی مانند نجوم و مهندسی پزشکی بسیار سخت است.

حقوق پژوهشگران پسادکتری در اروپا

مقایسه حقوق محققان پسادکتری در کشورهای آلمان، نروژ، سوئد، دانمارک، سوئیس،هلند، اتریش و انگلستان در جدول زیر آمده است؛ 

حقوق پژوهشگران پسادکتری در کشورهای اروپایی چقدر است؟

حقوق بدون کسر مالیات برای دانشجویان دکتری در اتریش از ۲ هزار و ۱۵۱ یورو تا ۲ هزار و ۶۱۵ یورو در سال متغیر است. حقوق محققان پسادکتری ثابت نبوده و به منابع مالی پروژه بستگی دارد. دستمزد این افراد تا چهار و هزار و ۸۰ یورو می‌رسد.

دانشجویان دکتری در فنلاند بر اساس پیشرفت پایان‌نامه در سطح ۲ تا سطح ۴ قرار می‌گیرد. در این صورت، حقوق ناخالص ماهانه یک دانشجوی دکترا از هزار و ۹۷۰ یورو تا ۲ هزار و ۴۶۰ یورو است. برای یک پسادکتری، حقوق اولیه ناخالص ماهانه ۲ هزار و ۸۵۰ یورو خواهد بود.

حقوق ناخالص دانشجویان دکتری در هلند بین ۲ هزار و ۳۹۵ یورو تا سه هزار و ۶۱ یورو در ماه است که به ترتیب مربوط به یک دانشجوی دکتری و یک دانشجوی سال چهارم است. برای مورد اول، حقوق خالص ماهانه هزار و ۸۲۰ یورو خواهد بود، در حالی که برای مورد دوم درآمد خالص ماهانه ۲ هزار و ۱۵۴ یورو است.

حقوق دانشجویان پسادکتری در هلند، بسیار بیشتر از یک دانشجوی دکتری است. به طور کلی، حقوق ناخالص پسادکتری در هلند ۲ هزار و ۷۹۰ یورو تا چهار هزار و ۴۰۲ یورو است.  این بدان معناست که حقوق خالص ماهانه پسادکتری از ۲ هزار و ۲۲۷ یورو تا ۲ هزار و ۷۸۷ یورو متغیر است.

انگلستان محل استقرار بهترین موسسات آموزش عالی جهان مانند دانشگاه آکسفورد، کمبریج و امپریال کالج لندن است. حقوق پژوهشگران پسادکتری در انگلیس به میزان بودجه دانشگاه میزبان بستگی دارد. حداقل کمک هزینه دکتری در انگلستان، ۱۵ هزار و ۲۸۵ پوند در سال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =