رقابت تنگاتنگ تلویزیون با شبکه‌های خارجی / تنوع تولید نداریم

افزایش تعداد شبکه‌ها باعث شده تا رقابت گسترده‌ای بین تلویزیون و ماهواره صورت بگیرد، ولی مدیران رسانه ملی هیچ کار خاصی در این زمینه انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، انگار همین دیروز بود که با وجود تعداد کم شبکه‌های تلویزیونی اما به شوق دیدن سریال مورد علاقه‌مان تلویزیون را روشن می‌کردیم و منتظر می‌نشستیم تا پخش شود.

احالا دیگر شرایط متفاوت است تعداد شبکه‌ها زیاد شده و رقابت گسترده‌ای بین تلویزیون و ماهواره آن هم با سریال‌های خوش رنگ و لعابش صورت گرفته، ولی رسانه ملی هیچ کار خاصی در این زمینه انجام نداده به‌طوری که مضمون سریال‌ها یکی و بازیگران آن تکراری شده‌اند و هر شبکه‌ای می‌زنی می‌توانی آنها را در همان شبکه ببینی.

بیشتر بخوانید:

صدا و سیما نیازمند یک حرکت انقلابی / سانسور دیگر جواب نمی‌دهد

این مسئله در شرایطی رخ می دهد که ماهواره با سریال‌هایی که با فرهنگ بومی ما هیچ سنخیتی ندارند هر روز نقش پررنگ‌تری در زندگی مردم ایفا می‌کند و اگر مسئولان به فکر نباشند میدان رقابت را به شبکه‌های خارجی واگذار خواهیم کرد.

در همین رابطه، ساقی زینتی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز عنوان کرد: وجود شبکه‌های خارجی باعث شده تا ذائقه مردم تغییر کند و مسئولان باید دقت داشته باشند صرفا سریال‌ها و تله فیلم‌ها نیستند که مخاطب را به سمت تلویزیون می‌کشند بلکه باید برنامه‌های متنوع در همه شبکه‌های تلویزیون ساخته شود و این امر نیازمند یک بودجه خاص است.

در تلویزیون تنوع تولید وجود ندارد

فخرالدین صدیق شریف دیگر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز با اشاره به وضع اسف‌بار تلویزیون گفت: ما در حال حاضر در کشوری با حدود ۸۰ میلیون جمعیت زندگی می‌کنیم و این جمعیت باید به حداقل ۸ رده مخاطب تقسیم شود یعنی در واقع باید برای ۸ نوع سلیقه کار تولید کنیم در صورتی که چنین نیست و تنوع تولید وجود ندارد.

بازیگر فیلم مریم مقدس افزود: تا زمانی که صدا و سیما سلیقه‌شناسی و مخاطب‌شناسی نکند و مخاطبان خود را مورد توجه قرار ندهد با همین وضعیت روبرو هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، ساخت فیلم و سریال باکیفیت هم می‌تواند موجب جلب رضایت مخاطب شده و هم چرخ اقتصادی فرهنگ کشور را به چرخش درآورد. بهتر است مسئولان به دنبال راهکار درستی برای پیشبرد اهدافشان باشند تا پیروز این میدان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =