ورزش و فواید آن برای مبتلایان به سرطان سینه

یک مطالعه جدید نشان می دهد که نجات یافتگان از سرطان سینه ممکن است بتوانند زندگی خود را تنها با پیاده روی سریع روزانه افزایش دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  به نقل از مدیسن نت، ارزش ورزش منظم از جمله پیاده روی روزانه که اغلب به آن اشاره می‌شود - به خوبی شناخته شده است. یکی از مزایای بالقوه ورزش برای سلامتی، کاهش خطر ابتلاء به سرطان سینه است.

بیشتر بخوانید:

عوارض و خطرات لباس‌های تنگ برای سلامت بدن

اما مشخص نیست که آیا فعالیت بدنی منظم می‌تواند به افرادی که قبلاً سرطان سینه داشته اند کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشند یا خیر. یافته‌های جدید نشان می‌دهد که این احتمال وجود دارد.

محققان دریافتند که در میان بیش از ۳۰۰ زنی که در مراحل اولیه سرطان سینه جان سالم به در بردند، آنهایی که فعالیت متوسطی داشتند ۶۰ درصد کمتر از آنهایی که کم تحرک بودند، در طول دوره مطالعه جان خود را از دست دادند.

«رینا هاک»، محقق ارشد از مؤسسه تحقیقاتی کایسر کالیفرنیا، گفت: «این خبر خوبی است، زیرا نشان می‌دهد که انجام تمرینات شدید ضروری نیست.»

هاک در ادامه افزود: «ورزش با شدت متوسط دارای فواید زیادی برای سلامتی است، از جمله کمک به کنترل فشار خون، قند خون و وزن بدن.»

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که زنان می‌توانند پس از ابتلاء به سرطان سینه نیز از این فواید بهره ببرند.

سرطان سینه به خصوص زمانی که زود تشخیص داده شود بسیار قابل درمان است. بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا زمانی که سرطان فقط به سینه محدود می‌شود بیماری تشخیص داده می‌شود، ۹۹ درصد زنان پنج سال بعد هنوز زنده هستند.

این مطالعه شامل ۳۱۵ زن بود که حداقل دو سال قبل، سرطان سینه شان در مراحل اولیه تشخیص داده شده بود. در ابتدا، آنها در مورد عادات اخیر فعالیت بدنی خود گزارش دادند.

به طور کلی، ۷۷ زن دارای فعالیت متوسط بودند، به این معنی که در بیشتر روزهای هفته در فعالیت‌هایی مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری شرکت داشتند. ۱۴۱ زن دیگر فعال‌تر در نظر گرفته شدند، زیرا آنها فعالیت‌هایی مانند دویدن را دوست داشتند، و ۹۷ زن در گروه فعالیت "ناکافی" قرار گرفتند.

در طول هشت سال بعد، ۱۴٪ از تمام شرکت کنندگان در مطالعه جان خود را از دست دادند، اما این میزان در میان زنان فعال به طور قابل توجهی کمتر بود: در هر دو گروه ورزش، میزان مرگ و میر تقریباً ۱.۳٪ در سال بود، در مقابل در گروه با تحرک ناکافی، این رقم ۳.۳٪ در سال بود.

البته، تفاوت‌های زیادی بین بازماندگان سرطان سینه که به طور منظم ورزش می‌کنند و افرادی که ورزش نمی‌کنند، وجود دارد. اما فعالیت بدنی همچنان با کاهش ۶۰ درصدی خطر مرگ در طول دوره مطالعه مرتبط بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1161077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =