باهنر: درگذشت مهسا امینی، زایمان زودرس نقشه‌های دشمن بود/ جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد + فیلم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اشتباه محاسباتی غربی‌ها پس از درگذشت مهسا امینی، خاطر نشان کرد: دشمن به این جمع‌بندی رسید که اکنون فرصت مناسبی برای اقدام و اصطلاحا تمام کردن کار انقلاب اسلامی است.

گروه سیاست ایسکانیوز- محمدرضا باهنر سیاست‌مدار و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم تا نهم بوده که همین موضوع باهنر را به باسابقه‌ترین نماینده مردم تبدیل کرده است. وی هم‌اکنون دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین است.

باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، به ریشه‌یابی ناآرامی‌های اخیر در کشور پرداخت و وقوع حوادث اخیر را معلول دو عامل خارجی و داخلی دانست. وی معتقد است که دشمن با استفاده از ناکارآمدی‌های داخلی و بزرگ‌تر از واقع نشان دادن آن به دنبال ناامیدی مردم و تغییر نظام در ایران است. باهنر دسته‌بندی مردم در حوادث این چنینی را مضر می‌داند و می‌گوید که مشت آهنین، جواب کسی است که جنایت مسلحانه دارد؛ نه فرد معترض. مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران اظهار کرد: بسیج و همراهی بسیاری از کشورهای متخاصم در خارج از کشور و تمرکز آن‌ها بر دشمنی با ایران قوی و پیشرو یکی از عوامل اغتشاشات اخیر است. آمریکا نه صرفا در چهل سال اخیر، بلکه پیش از آن و از زمان کودتای ۲۸ مرداد از هیچ اقدام خصمانه‌ای نسبت به ملت ایران دریغ نکرده است.

منظور آمریکایی‌ها از تغییر رفتار، همان براندازی است

وی افزود: آمریکایی‌ها همواره به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند. البته در مقاطع کوتاهی این واژه را تغییر دادند و گفتند ما تغییر رفتار ایران را می‌خواهیم؛ نه براندازی که البته به نظر بسیاری از صاحب‌نظران منظور از این تغییر رفتار، همان تغییر نظام است و آن‌ها نظامی می‌خواهند که گاو شیرده دیگری برای آن‌ها و ستون مقاومتی در برابر دشمنان‌شان باشد.

به گفته نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، آمریکایی‌ها، رژیم اشغال‌گر قدس و بعضی کشورهای منظقه برای شکست ایران دست به دست هم داده و خواب‌های پریشانی در این باره دیده‌اند که البته این خواب‌ها تعبیر نخواهد شد. سه تحلیل را می‌توان در رابطه با متمرکز شدن دشمنان بررسی کرد. گروهی معتقدند غربی‌ها نسبت به موفقیت‌های ایران در دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین شده خود، کینه به دل دارند و این دلیل دشمنی همه جانبه آن‌ها است.

درگذشت مهسا امینی، زایمان زودرس نقشه‌های دشمن بود

باهنر بیان کرد: دسته دیگری اعتقاد دارند که اتفاقا دشمن به این جمع‌بندی رسیده که جمهوری اسلامی تضعیف و فاصله‌ حکومت با مردم زیاد شده؛ لذا اکنون فرصت مناسبی برای اقدام و اصطلاحا تمام کردن کار انقلاب اسلامی است. شایعه‌ای که مدتی پیش در رابطه با کسالت مقام معظم رهبری منتشر شد و بعضا حتی گفته می‌شد که ایشان در قید حیات نیستند و برای ایشان افراد مشابهی ایجاد شده نیز در همین راستا بود. بعضی‌ باور دارند که دشمن با همین جمع‌بندی، برای روزهای پس از رهبری آماده می‌شد و ماجرای درگذشت مهسا امینی، زایمان زودرسی برای آن‌ها بود که نتوانستند طبق زمان‌بندی قبلی خود عمل کنند.

او ادامه داد: تحلیل دیگر آن است که آمریکا به دنبال پررنگ کردن ایران‌هراسی در بین کشورهای دنیا از طریق گسترش این گزاره است که ایران می‌خواهد خاک کشورهای دیگر را از آن خود کند و به نفع خود در نقاط مختلف جهان، انقلاب راه بیاندازد. به عقیده بنده، نمی‌توان هیچ یک از این سه سناریو را رد کرد بلکه باید آن‌ها را توام با هم در ریشه‌یابی حوادث اخیر در نظر گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که دشمن در جنگ رسانه‌ای با تمام توان وارد میدان شد و موفقیت‌های بیش‌تری نسبت به ما کسب کرد.

محمدرضا باهنر در رابطه با بعضی بسترهای داخلی بروز ناآرامی‌های اخیر در کشور، گفت: مشکلات معیشتی، تورم و گرانی، کاهش ارزش پول ملی، عدم رونق تولید به حد قابل توجه، فاصله بین نسلی، ناامیدی‌ها و اعتراضات بعضی از مردم مانند جوان دانشگاهی که نسبت به آینده شغلی، ازدواج و تهیه مسکن خود دچار ناامیدی شده است، همگی عواملی است که بخشی از امیدهای جامعه را کم‌رنگ کرده و دشمن توانسته آن را خیلی بدتر از واقع جلوه دهد.

بسیاری از مردم احساس می‌کنند در حاکمیت نقشی ندارند

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از مردم احساس می‌کنند که در حاکمیت نقشی ندارند و یا یک مسیر قانونی برای بیان اعتراضات خود نسبت به مسائل مختلف کشور وجود ندارد؛ مثلا اگرچه وقتی قانونی در کشور تصویب می‌شود، کسی حق ندارد که مانع اجرای آن شود، اما همه حق دارند که از مجلس بپرسند چرا این قانون را تصویب کرده است یا می‌توانند نواقص و اشکالات آن را که منجر به خسارت به مردم می‌شود، بیان کنند.

نماینده ۸ دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حاکمیت باید تریبون‌های رسمی قانونی که اخیرا در صحبت‌های روسای سه قوه نیز مطرح شده را برای اعتراض مردم به‌وجود آورد. رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۰ سال پیش کرسی‌های آزاد اندیشی را مطرح کردند اما متاسفانه کسی گوش نداد و پیگیری نکرد. با باز گذاشتن فضای اعتراض قانونی، معترض و اغتشاشگر دچار خلط نمی‌شوند.

مشت آهنین جواب معاند است؛ نه مخالف

او برخورد حاکمیت با بعضی افراد و گروه‌های مخالف را نیازمند رافت اسلامی دانست و تاکید کرد: اگرچه خواص باید نسبت به دشمنانی مثل آمریکا و اسرائیل موضع شفافی داشته باشند اما بعضی‌ها معتقدند که تنها راهکار ما در اغتشاشات، استفاده از مشت آهنین است. مشت آهنین خوب است اما برای فردی که به جنگ عقیدتی آمده، هنجارشکنی می‌کند و آتش می‌زند. باید توجه داشته باشیم که مشت آهنین، تنها ابزار ما نیست؛ رسانه و رافت اسلامی هم از ابزارهای ما است. رافتی که از زمان پیامبر اسلام (ص) تا مقاطع مختلف تاریخ، خصوصا اوایل انقلاب که شهید مظلوم آیت الله بهشتی که رئیس شورای انقلاب و قوه قضائیه بود در تلویزیون حاضر می‌شد و  با دبیرکل حزب کمونیست، نه بر سر راست و چپ، بلکه سر وجود خدا بحث می‌کرد. نباید با مشت در دهن کسی زد که حتی از روی عناد می‌گوید خدا را قبول ندارد؛ بلکه باید با او مستدل بحث کرد، حتی اگر بعدا بگوید من قانع نشدم. علمای ما که در علوم مختلف چیزی برای مباحثه کم ندارند.

جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد

باهنر اضافه کرد: قدرت‌مان را باید به کسانی که اسلحه به‌ دست می‌گیرند و مردم را می‌کشند، نشان دهیم. گروهک‌های مسلح زیادی اوایل انقلاب خود را با اسلحه‌هایی که از پادگان‌های رژیم‌ قبل دزدیده بودند، مسلح می‌کردند و مردم را می‌کشتند؛ بیش از ۱۷هزار شهید ترور نیز نتیجه جنایت همان‌ها است. جمهوری اسلامی چنین دوره‌هایی را گذرانده و بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

بیانیه اخیر یکی از سران فتنه از روی عداوت و مر شیطان بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که من نگران آن هستم که بعضی‌ها فردای اغتشاشات شروع کنند که فلانی ساکت اغتشاشات، آن یکی ساکن اغتشاش، دیگری کاسب اغتشاش و این هم اغتشاشگر بوده است، تشریح کرد: قرار نیست ما این‌قدر بچه‌های مردم را دسته‌بندی کنیم. جوانان زیادی به خود بنده برای اعزام به سوریه مراجعه می‌کردند و التماس می‌کردند که ما هیچ جا پارتی‌بازی نکرده‌ایم اما این جا تو پارتی ما بشو! عده دیگری بودند که می‌گفتند ما نام نویسی می‌کنیم و هروقت قرعه به نام ما افتاد، در جنگ شرکت می‌کنیم. در عین حال، بعضی دیگر بودند که کاری به کار جنگ سوریه و دفاع از حرم نداشتند. این‌ها لایه‌های مختلفی است که ما نباید آن‌ها را با انگشت اتهام نشانه رویم و بگوییم نمره فلانی ۲۰، آن یکی ۱۶ و نمره دیگری زیر ۱۰ و مردود است. البته بعضی هم مثل سران فتنه که یکی از آن‌ها اخیرا بیانیه‌ای هم داده بود، حتی شهید همدانی و شهید سلیمانی را می‌خواستند زیر سوال ببرند. این رده آخر را ما کاملا با لایه‌های قبلی متفاوت و آن را ناشی از عداوت، لجبازی، کینه، خصومت و مر شیطان می‌دانیم.  

وی اظهار کرد: مردم ما، بخشی جان‌نثار انقلاب، بعضی طرفدار انقلاب، عده‌ای بی‌طرف، گروهی مخالف و دسته‌ای معاند هستند. اگر رای معاندین یا اصطلاحا رای سیاه که کلا می‌خواهند نظام وجود نداشته باشد را خیلی دست بالا و با ارفاق در نظر بگیریم، نهایتا به ۳ درصد نیز نمی‌رسد. تمام تلاش ما باید معطوف به این باشد که معاند را به مخالف، مخالف را به بی‌طرف، بی‌طرف را به طرفدار و طرفدار را به جان‌نثار نظام تبدیل کنیم. متاسفانه در جاهایی عملکرد ما عکس این است و اگر کسی بی‌طرف بود، آن را در جبهه دشمن می‌دانیم و می‌خواهیم که از روی او عبور کنیم. جهادی که حضرت آقا امروز بر روی آن تاکید دارند، جهاد تبیین است، نه جهاد با مشت آهنین! تبیین واقعیت‌ها، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب و نقشه و هدف دشمن البته با زبانی مخاطب پسند و با گفتمانی که مخاطب نوجوان و جوان آن را بفهمد و پذیرا باشد.

انتهای پیام/ ‎

کد خبر: 1161636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سمیه IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 0
      چه خوب که تونستید باهاشون مصاحبه کنید
    • مونا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      0 1
      دوماه کام مردم خودشونو تلخ کردن .با یک مرگ نحسی این همه فجایع رخ دادن .خونواده اون دختر با دروغگوییهاشون بنزین تو آتیش آشوبها ریختن چه جوری میخان جواب خدا و این همه خون بیگناه رو بدن ..