فروش جوجه یک‌روزه حداقل ۸ هزار تومان زیر قیمت منطقی

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: نرخ تمام شده هر قطعه جوجه یک‌روزه ۱۵ هزار تومان است و مرغداران در فروش جوجه حداقل ۸ هزار تومان زیان می کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدرضا صدیق پور گفت: با کاهش قیمت مرغ در بازار، مرغداران تمایلی به جوجه ریزی ندارند که این امر منجر به کاهش چشمگیر قیمت جوجه شده است.

او متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار تا ۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ تمام شده هر قطعه جوجه ۱۵ هزار تومان است که براین اساس مرغداران در فروش جوجه حداقل ۸ هزار تومان زیان می کنند.

صدیق پور می گوید: مازاد تولید مرغ علت اصلی کاهش زیان صنعت مرغ گوشتی و جوجه یکروزه است،  بنابراین جمع آوری مرغ مازاد از طریق پشتیبانی امور دام و رونق صادرات تا حدی می تواند از بحران فعلی بکاهد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی آذر به ۱۱۷ تا ۱۲۰ میلیون قطعه برسد که این رقم حداقل ۱۰ تا ۱۵ میلیون قطعه مازاد بر نیاز کشور است.

صدیق پور نیاز جوجه ریزی در ماه های عادی را ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: بنابر آمار در آبان ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که مازاد جوجه ریزی منجر به زیان تولیدکنندگان شده است.

بنابر آمار انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، در شرایط کنونی صادرات جوجه کماکان در حال انجام است، اما رقم آن‌نسبت به تولید یک درصد هم‌ نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =