آمادگی روسیه برای میزبانی نشست رؤسای‌جمهور جمهوری آذربایجان و ارمنستان

سخنگوی کرملین از آمادگی مسکو برای پذیرش میزبانی نشست رؤسای‌جمهور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پایان ماه میلادی جاری خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین چهارشنبه (هفتم دسامبر) در جمع خبرنگاران تصریح کرد که مسکو آماده ارائه کمک‌های لازم برای برگزای نشست میان «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در روسیه است.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، سخنگوی کرملین همچنین گفت که اگر مقام‌های دو کشور در چنین نشستی به تفاهم برسند، گزارش‌های مربوط به آن منتشر خواهد شد. 

پیش از این علی‌اف گفته بود که دیدار و نشست با پاشینیان در ماه دسامبر (ماه جاری میلادی) در «بروکسل» پایتخت بلژیک برگزار خواهد شد.

از طرف دیگر، وزارت خارجه ارمنستان نیز اطمینان داده بود که ایروان برای دیدار با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان آمادگی دارد اما تمایل دارد این نشست در قالب دیدار چهارجانبه و همراه با  حضور «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «چارلز میشل» رئیس‌ شورای اروپا برگزار شود.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای در خصوص دیدار با پاشینیان گفته بود: «مواضع ما بدون تغییر می‌ماند، از زمان پایان جنگ، خواستار روابط عادی با ارمنستان بر اساس به رسمیت شناختن تمامیت ارضی هر دو کشور هستیم».

با این حال، علیرغم امضای پیمان آتش‌بس میان باکو و ایروان، تنش‌های مرزی در منطقه قره‌باغ همچنان پابرجاست و طی ماه‌های گذشته دو طرف یکدیگر را به نقض مکرر آتش‌بس متهم کرده‌اند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1162839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =