دانشجویان صاحبان اصلی کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خطاب به دانشجویان گفت: قشر دانشجو آگاه و پیشرو است و در آینده، کشور و مدیریت آن به دست شما اداره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با حضور در خوابگاه دخترانه بنت الهدی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان این خوابگاه حاضر شدند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در ابتدای این دیدار ضمن تبریک این روز و ابراز خوشایندی از فرصت حضور در بین دانشجویان، گفت: قشر دانشجو آگاه و پیشرو است و باید بدانید که در آینده، کشور و مدیریت آن به دست شما اداره خواد شد، بنابراین اجازه ندهید دشمن با تبلیغات سوء خود، استقلال و تمامیت ارضی کشور را به مخاطره بیاندازد. 

دانشجویان صاحبان اصلی کشور هستند

وی در ادامه تصریح کرد: از دانشجویان می خواهم برای نیل به فردای بهتر راهکار علمی و عملی ارائه دهند و در عرصه خدمت به خود و دیگران تلاش کنند و موفق ظاهر شوند زیرا انسان توانمند و عاقل کسی است که هم به خود و هم به دیگران خدمت کند.

آیت الله مصطفی علماء افزود: انقلاب اسلامی به پشتوانه اسلام و تایید مردم در عرصه جهانی پای در عرصه وجود نهاد، لذا استکبار با موجودیت انقلاب اسلامی مشکل دارد. 

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: دانشجویان باید آگاه باشند در این کشور وضعیت در گذشته و حال چگونه بوده است، اینکه حتی مسئولان گذشته ما هیچ اراده ای بدون اذن آمریکا نداشتند قابل تأمل است. 

این استاد حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت جایگاه تبیین تأکید کرد: دانشجویان بایستی بیشتر از دیگران بصیرت و آگاهی داشته باشند و آن را به نمایش بگذارند، زیرا بیشتر از سایر اقشار مورد هجوم و تاخت و تاز فرهنگی و تبلیغاتی هستند. 

آیت‌الله علماء خاطر نشان کرد: باید دانشجویان عزیز بتوانند از عقل خود که پیغمبر درون است استفاده کنند، زیرا درصورت عدم توجه به عقل، پیامبر ظاهر به کار نمی آید از همین جهت بایستی در قضایا تأمل کنیم و فهم اجتماعی پیدا کرد نه اینکه هرچیزی را که دیگران بگویند را پذیرفت. 

او افزود: بایستی دغدغه مسکن، شغل و ازدواج جوانان و دانشجویان برآورده بشود و این موضوعان خواسته همه ما هست و به کرات آن را مطالبه می‌کنیم و مسئولین نیز بایستی این موضوعات را فراهم کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در خصوص حوادث اخیر کشور نیز گفت: هر کسی نظری دارد و برخی نیز به موضوعاتی اعتراض دارند که اگر اعتراض آن ها بجا و در چارچوب قوانین باشید بایستی به آن پرداخت و رسیدگی نیز شود، همانطور که در گذشته نیز اینطور بوده است اما در خصوص عده ای از جوانان که تحت تاثیر رسانه های بیگانه به خیابان ها می آیند، آنان نیز فرزندان ما هستند، لذا این افراد برای ما عزیز و قابل احترام هستند و بایستی به صحبت ها و درد دل آنان گوش کرد. 

شایان ذکر است در پایان این نشست صمیمی که با حضور فرهاد گل ‌محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد؛ دانشجویان مشکلات، دغدغه‌ها و سوالات خود را مطرح کردند و بحث و گفتگو پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =