کلاهبرداری اینترنتی با ترفند امنیت صفحه اینستاگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی کاربران خبر داد و گفت مجرم بیش از سه میلیارد ریال اخاذی کرده بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت تعدادی از هموطنان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنها در اینستاگرام اقدام به اخاذی میکند.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری با حساب جعلی اینستاگرام

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شکات در اظهارات خود مدعی شدند صفحه اینستاگرامشان از دسترس خارج شده و دیگر نتوانسته اند وارد آنها شوند تا اینکه دقایقی بعد شخصی ناشناس با آنها تماس گرفته و اعلام کرده می تواند در ازای واریز وجه صفحه را برگرداند و امنیت صفحه را برعهده بگیرد، این اشخاص جهت اهمیت صفحه خود مبلغ اعلامی را برای آنها واریز کرده اند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: بعد از واریز وجه صفحه قربانیان این پرونده بر می گردد اما بعد از چندساعت مجددا از دسترس آنها خارج شده و آن شخص مجددا تماس گرفته و این بار مبلغ بیشتری طلب می کند،این روند چندین بار تکرار شده و هر بار مبلغ مورد نظر توسط شکات واریز می شده است اما بعد از واریز آخرین مبلغ دیگر صفحه این اشخاص را برنگردانده و تقاضای مبلغ هنگفتی را داشته که توان پرداختش را نداشته اند.

سرهنگ گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شد.

این مقام سایبری بیان داشت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته است همه چیز را انکار می کرد اما پس از مشاهده ی ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و گفت با سوءاستفاده از عدم آگاهی برخی از کاربران فضای مجازی دست به این اقدام زدم و در مجموع حدود سه میلیارد ریال در ازای برگرداندن صفحه اینستاگرامی آنها دریافت کردم.

سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =