تاثیر تغییر ناگهانی و شدید دمای هوا بر بروز سکته‌های قلبی

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که روزهای بسیار گرم یا بسیار سرد، خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گروهی از محققان دانشگاه بوستون به منظور بررسی تأثیر دما بر میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های مربوط به ۳۲ میلیون مرگ‌ومیر قلبی را در ۲۷ کشور بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۹تجزیه و تحلیل کردند. محققان مرگ‌ومیر قلبی را در گرم‌ترین و سردترین روزها در ۵۶۷ شهر را با روزهایی که دما بهینه بود، مقایسه کردند.

بیشتر بخوانید:

چرا سکته قلبی در زمستان بیشتر می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برای هر هزار مرگ قلبی در روزهایی با گرمای شدید، ۲.۲ مرگ بیشتری رخ داده، درحالی‌که در روزهایی با هوای سرد نیز ۹.۱ مرگ‌ومیر بیشتر ایجاد شده است. همچنین در بین افراد مبتلا به نارسایی قلبی، در روزهای بسیار گرم ۲.۶ مرگ‌ومیر اضافی و در روزهای بسیار سرد، ۱۲.۸ مورد مرگ‌ومیر قلبی رخ داده است.

به گفته پژوهشگران با وجود اینکه بیشترین تعداد مرگ‌ومیر ناشی از نارسایی قلبی بوده، اما هوای گرم یا سرد شدید باعث افزایش سکته مغزی، آریتمی یا ضربان قلب نامنظم و بیماری ایسکمیک قلبی شده است. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که تغییرات آب‌وهوایی ممکن است صدماتی به همراه داشته باشد، البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

منبع: سایت خبری سلامت

انتهای پیام/

کد خبر: 1164545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =