روسیه صادرات نفت به برخی کشورها را ممنوع کرد

رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه دستوری را صادر کرد که بر اساس آن صادرات نفت به کشورهایی که برای واردات انرژی از این کشور سقف تعیین کرده اند، ممنوع شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه دستوری را صادر کرد که بر اساس آن صادرات نفت و فرآورده های نفتی به نهادها و اشخاص قانونی خارجی که برای واردات انرژی از این کشور سقف تعیین کرده اند، ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید

نواک: روسیه احتمالاً تولید نفت را ۷ درصد کاهش می‌دهد

اتحادیه اروپا و گروه هفت و استرالیا، برای نفت روسیه سقف قیمتی 60 دلار در هر بشکه تعیین کرده اند که از 5 دسامبر اعمال شده است. اتحادیه اروپا همچنین تحریم بر واردات نفت خام روسیه از طریق دریا را نیز اجرایی کرده است. این تحریم پیشتر توسط انگلیس، کانادا، ژاپن و امریکا انجام شده است.

از سوی دیگر الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه گفت که مسکو احتمالا در واکنش به سقف قیمتی تعیین شده برای نفتش، تولید خود را در اوایل سال آینده میلادی، 5 تا 7 درصد کاهش خواهد داد.

نوآک برای نخستین بار جزئیات این واکنش را توضیح داد و گفت: این کاهش تولید می‌تواند به روزانه 500 تا 700 هزار بشکه برسد.

وی همچنین گفت: با وجود تلاش های اروپا برای کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه، صادرات انرژی از روسیه در سراسر جهان مورد تقاضاست و مسکو خریداران خود را متنوع ساخته است.

نوآک با توضیح اینکه توسعه اقتصادی جهانی بدون انرژی روسیه دشوار خواهد بود، پیش بینی کرد، اروپا با کمبود گاز مواجه شود و این امر محدودیت هایی برای قیمت گاز و به تبع آن برای نفت ایجاد می کند.

پایان پیام/.

کد خبر: 1165267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =