کنکور و آزمون| امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام در فراخوان جذب هیئت علمی و آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی/ ثبت‌نام آزمون دستیاری از ۱۰ دی آغاز می‌شود

ثبت‌نام جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم امروز ۷ دی ماه ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت نام جذب اعضای هیئت علمی از امروز شنبه ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و داوطلبان تا ۷ دی ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند برای ثبت‌نام به سامانه جذب وزارت علوم به آدرس applicant.markazjazb.ir مراجعه کنند.

در این فراخوان حدود ۴ هزار و ۴۸۲ رشته گرایش توسط دانشگاه‌ها اعلام نیاز شده که حدود ۲ هزار و ۸۹۰ اعلام نیاز مربوط به دانشگاه‌های سراسری و یک هزار و ۵۹۲ اعلام نیاز نیز مربوط به دانشگاه و مؤسسات غیر دولتی است از ۲ هزار و ۸۹۰ اعلام نیاز دانشگاه‌های سراسری ۲ هزار و ۷۷۴ اعلام نیاز در دوره دکتری و ۱۱۶ اعلام نیاز در دوره کارشناسی ارشد بوده است.

بیشتر بخوانید:

کنکور و آزمون| ثبت‌نام آزمون زبان وزارت علوم از امروز آغاز می‌شود/ تمدید مهلت ثبت‌نام چهلمین آزمون دستیاری فوق تخصصی

همچنین از یک هزار و ۵۹۲ اعلام نیاز دانشگاه و مؤسسات غیردولتی یک هزار و ۴۷۵ اعلام نیاز در دوره دکتری و ۱۱۷ اعلام نیاز در دوره کارشناسی ارشد بوده است و این در حالی است سهمیه تخصیصی وزارت علوم برای جذب اعضای هیأت علمی به دانشگاه‌ها ۲ هزار و ۸۳۷ سهمیه است که یک هزار و ۵۹۸ سهمیه ویژه دانشگاه‌های دولتی و سراسری و یک هزار و ۲۳۹ سهمیه ویژه دانشگاه‌های غیر دولتی است از یک هزار و ۵۹۲ سهمیه اختصاصی ویژه دانشگاه‌های سراسری یک هزار و ۵۲۴ سهمیه ویژه دوره دکتری و ۷۴ سهمیه ویژه دوره کارشناسی ارشد است.

همچنین از یک هزار و ۲۳۹ سهمیه تخصیصی دانشگاه‌های غیر دولتی یک هزار و ۱۸۱ سهمیه ویژه دوره دکتری و ۵۸ سهمیه ویژه دوره کارشناسی ارشد است.

امسال برای اولین بار در این فراخوان مجوز شرکت متقاضیان حین خدمت مقدس سربازی نیز صادر شده است، افرادی که ۹ ماه از خدمت مقدس سربازی را تا پایان سال ۱۴۰۰ طی کرده باشند، همچنین افرادی که داری گواهی موقت فارغ التحصیلی دکتری نیز هستند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

افرادی که با وضعیت سربازی حین خدمت با مدرک موقت در فراخوان شرکت می‌کنند باید قبل از طرح پرونده در هیأت مرکزی دانشنامه و کارت پایان خدمت خود را ارائه دهند.

امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی

مهلت ثبت‌نام در چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۷ دی ماه به پایان می‌رسد. ثبت‌نام در این آزمون از پنج‌شنبه ۲۶ آذر ماه آغاز شد و تا روز چهارشنبه ۳۰ آذز ماه ادامه داشت. با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، فرصت ثبت‌نام در این دوره روز دوشنبه ۵ دی ماه تمدید شد و داوطلبان تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۷ دی ماه فرصت دارند برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند. 

آزمون کتبی چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق‌تخصصی در رشته‌های مصوب، صبح روز پنج‌شنبه ۲۹ دی ماه سال جاری به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود. 

چهلمین دوره آزمون تخصصی در  رشته‌های «غدد درون ریز و متابولیسم»، «روماتولوژی»، «گوارش و کبد بالغین»، «ریه»، «نفرولوژی»، «خون و سرطان بالغین»، «بیماری‌های عفونی و گرمسیری»، «بیماری‌های قلب و عروق»، «مراقبت‌های ویژه پزشکی»، «قلب کودکان»، «طب نوزادی و پیرامون تولد»، «خون و سرطان کودکان»، «کلیه کودکان»، «گوارش کودکان»، «عفونی کودکان»، «غدد درون‌ریز و متابولیسم کودکان»، «مغز و اعصاب کودکان»، «روماتولوژی کودکان»، «ریه کودکان»، «آلرژی و ایمونولوژی بالینی»، «روانپزشک کودک و نوجوان»، «جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی»، «جراحی توراکس»، «جراحی کودکان»، «جراحی قلب و عروق» و «جراحی عروق» برگزار می‌شود. 

دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اصفهان، اهواز، ایران، بابل، بقیه‌الله، تبریز، تهران، زنجان، شهیدبهشتی، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، مشهد، یزد، همدان، قم، قزوین و زاهدان از جمله دانشگاه‌های پذیرش کننده دانشجویان هستند. 

ثبت‌نام آزمون دستیاری پزشکی از ۱۰ دی ماه آغاز می‌شود

ثبت نام برای پنجاهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی از شنبه ۱۰ دی ماه آغاز می شود و داوطلبان تا ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در این آزمون ثبت نام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با فرآیند ثبت نام در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود.

پنجاهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =