توضیحات ضرغامی درباره لغو روادید برخی کشورها

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: روی این که با کدام کشور باید لغو روادید شود برنامه‌ریزی کردیم، جلسات کارشناسی گذاشتیم و نظرات افراد مختلف احصا شده و دلایل اقدام برای لغو روادید با هر کشور را مشخص کردیم.

به‌گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، سید عزت‌الله ضرغامی در نشست با اعضای جامعه تورگردانان ایران اظهار کرد: پیشنهادهای خوبی در این جلسه از سوی اعضا مطرح شد. اعتقاد من این است که در حال حاضر یکی از موضوعاتی که می‌توان با مردم صحبت کرد حوزه گردشگری است. اخبار، تصاویر و ویدئوهای مثبت از ایران باید به دنیا مخابره کرد. شبکه تصویری و تلویزیونی ایجاد کردیم که در فضای تلوبیون به صورت آزمایشی در حال فعالیت است. پیشنهاد من این است که این شبکه در تلوبیون را بخشی از شبکه گردشگری ببینید و در تولید محتوای این شبکه فعالیت و مشارکت داشته باشید.

امکان دریافت وام سفر فراهم شد

ضرغامی بیان کرد: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری در کشور وجود دارد و این ظرفیت‌ها در تمام استان‌های کشورمان وجود دارد از این رو معرفی صحیح ایران و برنامه‌ریزی برای جذب هرچه بهتر گردشگران خارجی می‌تواند به توسعه و رونق هرچه بیشتر این صنعت کمک کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به موضوع لغو روادید ایران با برخی از کشورها گفت: روی این که با کدام کشور باید لغو روادید شود برنامه‌ریزی کردیم، جلسات کارشناسی گذاشتیم و نظرات افراد مختلف احصا شده و دلایل اقدام برای لغو روادید با هر کشور را مشخص کردیم.

ضرغامی خطاب به معاون گردشگری کشور در این جلسه گفت: نظام مسائل جامعه تورگردانان را احصا کنید و جلوی هر کدام راه‌حل‌ها را بنویسید. موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که ما باید تقسیم کار کنیم. اعتقاد من این است که مسائل سیاسی را با دیپلماسی فرهنگی به شکل بهتری می‌توان پیگیری کرد. بدنه صنفی بهتر از بدنه اجرایی و حاکمیت می‌تواند فعالیت کند.

وی افزود: تبلیغات نقش اساسی و مهمی در رونق صنعت گردشگری و مقابله با ایران‌هراسی دارد. به‌عنوان مثال در بازدید از یک نمایشگاه خارجی پیشنهاد دادم به جای این که به صورت غرفه غرفه به تبلیغ ظرفیت‌ها و جاذبه‌های مختلف گردشگری کشور بپردازیم با ایجاد یک ویدئووال به معرفی ایران بپردازیم. باید بتوانیم از ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده کنیم. اعتقاد من بر این است که ما باید یک هم‌افزایی رسانه‌ای برای معرفی هرچه بهتر ایران ایجاد کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1165972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =