خط فقر ۱۴ میلیون تومانی در تهران تأیید شد؟

در حالی که روز گذشته خبرهایی از خط فقر ۱۴ میلیون تومانی در تهران با استناد به آمار رسمی وزارت کار در رسانه ها منتشر شده است, این وزارتخانه این آمار را نه تأیید و نه تکذیب می کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روز گذشته برخی رسانه‌ها جزئیاتی از خط فقر در کشور را منتشر کردند که طبق این خبر نرخ فقر یک خانوار ۴نفره در سال ۱۴۰۰ برابر ۴میلیون و ۵۴۱ هزار تومان و در سال ۱۴۰۱ برای کل کشور و تهران به ترتیب برابر ۷.۷ و ۱۴.۷ میلیون تومان است.

نرخ خط فقر مسکن در سال ۱۴۰۱ مشخص شد

منبع آمار در این خبر، "گزارش های فقر, پایش فقر در سال ۱۴۰۰ " منتشر شده از سوی سوی وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است. اما پیگیری خبرگزاری تسنیم از وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی و همچنین بررسی گزارش های منتشر شده در وب سایت رسمی این وزارتخانه وجود چنین گزارشی را تایید نمی کند.

در تماس های خبرگزاری تسنیم با بخش های مختلف وزارت کار هم وجود چنین گزارشی در وب سایت این وزارتخانه تأیید و حتی تکذیب نشد و این ابهام باقی است که آیا چنین گزارشی از خط فقر در کشور به صورت رسمی تهیه  شده است یا خیر؟

در بخشی از این گزارش آمده است: برآوردها نشان می‌دهد که خط فقر در سال ۱۴۰۰نسبت به سال ۱۳۹۹رشد حدود ۵۰درصدی داشته و به عدد ۱میلیون و ۶۸۲هزار تومان سرانه در ماه رسیده که بر این اساس خط فقر یک خانوار سه و چهار نفره به ترتیب ۳ میلیون و ۷۰۰و ۴میلیون و ۵۴۱هزار تومان خواهد بود. شایان ذکر است که آخرین اعداد خط و نرخ فقر بر اساس آخرین داده‌های موجود، برای سال ۱۴۰۰بوده و خط فقر برای سال ۱۴۰۱بر اساس برآوردها به طور متوسط در کل کشور به طور سرانه ۲.۵۸ میلیون تومان برای خانوار چهارنفره در حدود ۷.۷ میلیون تومان  است. این عدد برای خانوار چهارنفره و سه‌نفره در شهر تهران برای سال ۱۴۰۱در حدود ۱۴.۷ و۱۱.۹ میلیون تومان برآورد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =