جزئیات تسهیلات نهاد نمایندگی رهبری برای زوج‌های دانشجو/ تخصیص خوابگاه‌های متاهلی از مطالبات جدی نهاد است

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ضمن تشریح تسهیلات در نظر گرفته شده برای زوج‌های دانشجو، تخصیص خوابگاه متاهلی را از مطالبات جدی خود از دانشگاه‌ها عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ذوالفقاری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: اصل ازدواج دانشگاهیان با توجه به معارف دینی یک‌مسئله بسیار مهمی برای دانشگاه و خصوصا نهادنمایندگی مقام معظم رهبری محسوب می‌شود. اساسا چون خانواده به‌عنوان هسته اولیه تشکیل دهنده جامعه و اولین کانون فرهنگی-تربیتی-اموزشی است؛ لذا توجه هرچه بیشتر به این موضوع موجب ایجاد جامعه‌ای سالم‌تر، صالح‌تر و کامل‌تر خواهد شد.

روایتی از سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به گرگان/ از نام و نان دانشگاه تا غافلگیری مدیران

وی بیان کرد: نهاد نمایندگی رهبری با توجه به راهبرد شانزدهم سند اسلامی شدن دانشگاه اقدام به تشکیل ستاد ملی ازدواج که متشکل از نهادهای بالادستی، وزارت‌خانه‌های مختلف همچون وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی است، کرده. نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تلاش می‌کند نهضت ملی فراگیری برای ترویج و تسهیل ازدواج آگاهانه، پایدار و آسان را در میان دانشگاهیان را بیاندازد.

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: از دیگر اقدامات بخش فرهنگی دانشگاه و نهاد نمایندگی رهبری در این زمینه، می‌توان به تشکیل کانون‌های دانشجویی همیار ازدواج و خانواده با عنوان کانون‌های پیوند،کارگاه‌های مشاوره‌دهی، کمیته‌تعامل دانشگاه و خانواده، جاگیری درس آموزش خانواده در ذیل دروس معارف، شناسایی و استفاده از اساتید دارای ظرفیت مشاوره و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع ازدواج دانشجویی اشاره کرد. این امر با هدف شبکه‌سازی میان علاقمندان حوزه ازدواج دانشجویی وتشکیل خانواده صورت گرفته است‌.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۷۰ نفر از دانشجویان در سامانه نهاد رهبری ثبت‌نام کردند و این آمار تاکنون در سال جاری به ۷۵ دانشجو رسیده است که عدد قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود. مجموعه اقدامات رفاهی نیز در این راستا در نظر گرفته شده که شامل اعزام زوجین تازه مزدوج شده به مشهد مقدس و اسکان در هتل‌های سه و چهار ستاره است. همچنین  فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی در قالب کارگاه‌های چند روزه برای دانشجویان در مشهد تشکیل می‌شود.

او در رابطه با تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویانی که از مهرماه ۱۴۰۰ به‌ بعد عقد کرده‌اند، تصریح کرد: بیش از ۶۰ مورد وام ازدواج ۲۰میلیون‌ تومانی از منابع بانک قرض الحسنه رسالت به دانشجویان مزدوج تعلق گرفته است و همچنان هم این وام‌ها برای درخواست‌دهندگان در نوبت دریافت برقرار است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری تشریح کرد: در زمینه تسهیلات مالی، وام‌هایی در دانشگاه مخصوص متاهلین به مبلغ ۲۰میلیون تومان بدون ضامن با کارمزد ۲.۵درصد در نظر گرفته شده است. همچنین نهاد رهبری در استان گلستان تسهیلات ویژه‌ای برای زوجین دانشجو خصوصا زوجین دارای فرزند که فرزندشان در سال ۱۴۰۱ متولد شده باشد تخصیص داده که این تسهیلات شامل معرفی‌نامه وام قرض‌الحسنه به مبلغ۱۵میلیون تومان، افتتاح دفترچه حساب پس انداز، کارت هدیه ۱ میلیون تومانی و بسته لبخند مادری ویژه دانشجویان مزدوج نیازمند است. یکی از زوجین دانشجو، بدون محدودیت سنی باید برای دریافت این تسهیلات سامانه دانشگاهیان به آدرس ezdevaj.nahad.ir و در بخش دردانه اقدام به تکمیل فرم مشخصات بپردازند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان اضافه کرد: تخصیص خوابگاه‌های ویژه به دانشجویان متاهل یکی از خواسته‌های جدی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک با عبور از برخی مشکلات به این سمت پیش رفته و قادر بر تهیه خوابگاه‌های این چنینی باشیم.

خبرنگار: مهدی حیدری

انتهای پیام/

کد خبر: 1167885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =