طالبان در آینده با کمبود پزشک برای درمان همسرانشان مواجه می‌شوند/ ضرورت افزایش ظرفیت پذیرش دختران افغانستانی در دانشگاه‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: طالبان که تحصیل دختران افغانستانی را ممنوع کرده باید توجه داشته باشد که در آینده برای درمان همسرشان، دکتر خانم نداشته و با مشکل مواجه خواهند شد.

اکرم حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ممنوعیت ورود دختران به دانشگاه‌های افغانستان توسط طالبان اظهار کرد: این کار با احادیث و توصیه‌های اسلام کاملا مغایرت دارد و در واقع آنان با این اقدام تیشه به ریشه دین خواهند زد.

طالبان به زنان نگاه ابزاری دارد/ رایزنی با نهادهای بین‌المللی برای حل مشکل دختران افغانستانی

وی اضافه کرد: همچنین این تصمیم باعث کمبود پزشک، مهندس و افراد متخصص خانم در سال‌های آینده در این کشور خواهد شد. بنابراین به عنوان مثال همین افرادی که جزو طالبان هستند و این تصمیم را گرفته‌اند باید توجه داشته باشند که در آینده برای درمان همسرشان، دکتر خانم نداشته و با مشکل مواجه می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه سالهاست غرب با حمایت اقتصادی و فرهنگی به دنبال ایجاد اسلام جدیدی است، گفت: این کار با هدف مخدوش کردن اسلام است تا از نفوذ و گسترش این دین در دنیا جلوگیری شود. همچنین به نوعی اسلام ستیزی و نفرت از مسلمانان را ایجاد کنند. 

وی تصریح کرد: داعش که ادعای حکومت اسلامی را داشت، با هدف ایجاد نفرت از اسلام ایجاد شد. طالبان نیز به نوعی فرزند داعش است. بنابراین تصمیماتی که در راستای ایجاد محدودیت برای خانم‌ها باشد، دور از ذهن نیست. البته ذکر این نکته ضروری است که اسلام طالبان از دید سایر مسلمانان مورد پذیرش نیست. به این معنا که اصل نام گذاری مسلمانان برای طالبان اشکال دارد. 

حافظی گفت: غرب به دنبال جلوگیری از ترغیب افراد به اسلام و ترویج و گسترش انقلاب در دنیا است. بنابراین هر کاری که طالبان انجام می‌دهد؛ ایران باید برعکس آن را انجام دهد.

پذیرش دختران افغانستانی در دانشگاه‌ها برای حفظ اسلام است

این استاد دانشگاه با تاکید بر مبارزه فرهنگی با طالبان برای حفظ اسلام عنوان کرد: هر کدام از کشورهای اسلامی مانند ایران یا عراق که متوجه شده یا احساس کرده که اسلام در خطر است، باید با دادن راهکارهایی یا ارائه شرایط یا امکانات ویژه‌ای؛ این خطر را خنثی یا تعدیل کنند. به عنوان مثال دختران افغانستانی را در دانشگاه‌های خود پذیرش کنند، همان اقدامی که ایران انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ فردی نباید تصور کند که اگر دختری از افغانستان در دانشگاه‌های ایران پذیرش شود منفعت آنان به خطر خواهد افتاد، گفت:  این اقدام در گام اول برای حفظ اسلام است؛ چرا که اسلام در جهان نباید مورد تنفر قرار گیرد.

حافظی درباره اینکه در سال‌های گذشته نیز دانشجویان متعلق به افغانستان جزو دانشجویان بین‌الملل بودند، گفت: قبلا دانشجویان بر اساس جنسیت این دانشجویان گزینش و پذیرش نمی‌شدند و خانم و آقا باهم انتخاب می‌شدند. ولی اکنون باید به جنسیت توجه شود و تعداد پذیرش خانم‌ها افزایش داشته باشد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در پایان خاطرنشان کرد: با پذیرش دانشجویان خانم افغانستانی، تعداد این دانشجویان در کلاس‌های درس نیز افزایش می‌یابد. بنابراین در این راستا استادان خانم افغانستانی نیز می‌تواند کمک کنند و در دانشگاه‌های ما فعالیت داشته باشند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1168088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =