مرتضوی: حذف بودجه معلولان واقعیت ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قطعا ما برای حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ تا قبل از اتمام سال ۱۴۰۱ تصمیم خواهیم گرفت زیرا ملاک عمل سال ۱۴۰۲ است، ان‌شاالله تصمیمی خواهیم گرفت از ۱/۱/ ۱۴۰۲ ضمانت اجرا داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید صولت مرتضوی، درباره این‌که مطرح می‌شود بودجه معلولان از کلیات لایحه سال ۱۴۰۲ حذف شده است، گفت: خیر، حذف بودجه برای معلولان واقعیت ندارد و قطعا نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

ردیف بودجه معلولان از قانون ۱۴۰۲ حذف می شود؟ / احتمال ورشکستگی مراکز توانبخشی + فیلم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شاید بعضاً کسانی که معترض هستند، معتقد باشند که این میزان کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: به فراخور توان بودجه پیش‌بینی لازم هم برای مستمری‌ها و هم برای درمان معلولین دیده شده است تا معلولین عزیز دغدغه‌ای نداشته باشند. دولت تمام قد پای کار معلولین است و ان‌شاالله کمک می‌کند.

وی با اشاره به این‌که ما باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم، یادآور شد: به دلیل این‌که بخش اعظمی از معلولیت‌ها بر اساس حوادث و سوانح طبیعی است، توصیه می‌کنم یک قدری مراعات بیشتری توسط دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم صورت گیرد تا خدایی ناخواسته شاهد معلولیت در جامعه از حیث تصادفات نباشیم.

مرتضوی تاکید کرد: بسترهای لازم برای پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی و موروثی هم به عمل آمده  و اقدامات خوبی در این خصوص انجام خواهد شد.

وی درباره اعلام نتیجه نهایی تصمیم شورای عالی کار برای حقوق و دستمزد کارگران گفت: این امر چارچوب خود را دارد، در جلسات کار کارشناسی می‌شود. قطعا ما برای حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ تا قبل از اتمام سال ۱۴۰۱ تصمیم خواهیم گرفت زیرا ملاک عمل سال ۱۴۰۲ است، ان‌شاالله تصمیمی خواهیم گرفت از ۱/۱/ ۱۴۰۲ ضمانت اجرا داشته باشد.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1169286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نخاعی گردنی تحت پوشش بهزیستی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      دولت رئیسی دولت محرومان معلولان بدون هیچ گونه درآمدی محکوم به مرگ شدن دهک بندی ناعادلانه معلولان گرانی وسایل بهداشتی زخم بستر چندین صدبرابر افزایش قیمت داشت لطفاً پیگیری کنید
    • بدبخت معلول وفلج نابینا IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      هیچ کاری تابحال درست سرما به حال من معلول نکردن فقط خدا ازحقش نگذارد فقط همین تا کی این جوری باشه همش حرف وحدیث قول الکی همش دروغ دروغ دیگه به حرف هیچ مسعولی دل خوش نداریم نداریم ازبست قول دادن عمل نکردن
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 0
      جای تاسف و ناامیدی دارد برای دولتی که لقب دولت محرومان را دارد، 1_واریز نکردن 8ماه مابه التفاوت افزایش حق پرستاری معلولان شدید و خیلی شدید 2_واریز نکردن کمک معیشتی ماده27 قانون حمایت از معلولان فصل پاییز و زمستان 3_واریز نکردن حق پرستاری خانواده محور معلولان شدید و خیلی شدید بهمن ماه و اسفند ماه، 4_عیدی دادن به همه ی حقوق بگیران و عدم توجه به این مسئله برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد لطفا پیگیری کنید با تشکر