دفاع مقدس شرافت، عزت و انسانیت ایران را به جهان گوشزد کرد

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، دفاع مقدس را فصل مشترک «وحدت اسلامی» میان اقوام ایرانی دانست و گفت: در این دفاع شرافتمدانه همه قومیت‌های ایرانی، وحدت، عزت، شرافت و انسانیت را به جهان گوشزد کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا رکن الدینی، در نشست تخصصی اساتید دفاع مقدس که به همت امور ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد، یکی از نقاط عطف تاریخ ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی، دفاع مقدس است، که پیام شرافت عزت و سربلندی ملت ایران به جهانیان است و این وظیفه ای بر دوش اهل فرهنگ و علم است که از از جان گذشتگی ها و اقتدار رزمندگان شهدا و جان جانبازان را گرامی داشته و به نسل‌های بعد منتقل نمایند تا جوانان بدانند که امنیت و اقتداری که کشور ایران دارد نتیجه فعالیت ها و رشادت های صورت گرفته در هشت سال دفاع مقدس است.

هنوز مدرسه درس‌آموزِ حاج قاسم به درستی تبیین نشده است

 این مقام مسئول  تاکید کرد: دانشگاهیان از محورهای اصلی رواج فرهنگ دفاع مقدس در اجتماع هستند، که با مشارکت اساتید فرهیخته و دانشجویان فعال و ظرفیت های موجود در دانشگاه خوب و ماندگاری برای انتقال پیام های دفاع مقدس بین نسل‌ها بیش از پیش فراهم گشته است.

 وی افزود: هر چقدر روایتگری ها و روش های خلاقانه و به روز برای تدریس مبانی دفاع مقدس و دستاوردهای معنوی و استراتژیک آن توسط اساتید خبره به کار رود، شاهد ماندگاری و تاثیر گذاری این آثار بر ذهن، روان و عملکرد جوانان در راه سازندگی خویش و میهنشان خواهیم بود.

دفاع مقدس شرافت، عزت و انسانیت ایران را به جهان گوشزد کرد

 معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به خاطراتی از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مانند نام باشکوهش دارای تقدس است و تک تک دانشگاهیان باید خود را موظف بدانند که این حماسه عظیم و باشکوه و این مقطع زمانی درخشان در تاریخ جمهوری اسلامی که با حضور جوانان و نقش‌آفرینی های آنان به بار نشست را به بهترین و شایسته ترین روش پوشش دهند.

محمد حیدری نارمند ای در ادامه گفت :حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید در قالب رساله و پایان نامه هایی به روز توسط نسل امروزی که تشنه فعالیت در عرصه های فرهنگی اند مورد حمایت قرار گیرند و اساتید معارف دفاع مقدس و شخصیت‌های حوزوی به عنوان نیروهای آشنا با ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی دفاع مقدس سکان‌دار این حرکت بزرگ در دانشگاه و به تبع آن در کل اجتماع باشند و پیام دفاع مقدس را به نسل جدید مخابره کنند.

 وی افزود:اساتید بر آثار پیرامونی روایت گری دفاع مقدس تاکید کنند و  هرچه راوی بر مسائل اقتصادی اجتماعی روانشناختی و سیاسی اشراف بیشتری داشته باشد و به تبیین و بررسی دفاع مقدس برای جوانان بپردازد بر عمق تاثیر گذاری پیام می افزاید و کلام راوی باتوجه به شرایط روز تأثیرگذاری بیشتر واثربخش تری برجوانان دارد

در ابتدای این جلسه نیز مسئول  ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه  با اشاره به نقش دانشگاه در تبیین اندیشه های انقلابی و معارف اسلامی، دفاع مقدس را تجلی اراده یک ملت خواند که توانست با سربلندی، تمام ایادی استکبار را به ذلت و زبونی بکشاند.

مریم کناری زاده، آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس یکی از وظایف خطیر دانشگاه ها در شناخت ارزش های آن به نسل جوان قلمداد کرد و یادآوری نمود: نقش اساتید گروه معارف به عنوان بازوی این ستاد در دانشگاه ها به روشنی قابل درک و محسوس است و نیازمندیم تا در این حوزه از نظرات  و استراتژی سازنده اساتید برای بهبود امور بهره مند شویم.

وی، گزارشی از عملکرد حوزه خود در این زمینه نیز ارائه کرد و گفت: با توجه به تاکیدات معاون فرهنگی دانشگاه، برگزاری جلسات مستمر جهت تنویر افکار عمومی نسل جوان با نهادها و موسسات فرهنگی یکی از برنامه های اصلی این دفتر می باشد.

این نشست با اعلام نظرات حاضران ادامه یافت و ائمه جماعت و اساتید گروه معارف، ضمن برشمردن مشکلات و ارائه راهکارهای عملی، مقرر شد پیشنهادات علمی و عملی در این حوزه توسط ستاد شاهد و امور ایثارگران جمع آوری و در اختیار حاضران قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1169815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =