راه‌هایی برای تمیز کردن قاشق چنگال

به تدریج روی قاشق و چنگال استیل بر اثر استفاده بیش از اندازه، خط و خش می‌افتد، البته فقط همین نیست و این وسایل کاربردی با گذشت زمان کدر و تیره هم می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برای برطرف کردن زنگ زدگی قاشق و چنگال و رفع لکه‌های سر سخت مانده روی آن‌ها، کافیست ماده شوینده خانگی خود را درست کنید. برای این کار احتیاجی به خرید مواد شوینده گران قیمت نیست، کافی ست در یک بشقاب یا یک کاسه کوچک، قدری مایع ظرفشویی و جوش شیرین را باهم مخلوط کنید. ترکیب این دوماده برای رفع لکه‌های سرسخت خیلی مفید بوده و به آسانی قاشق و چنگال استیل را تمیز می‌کند. با یک همزن دستی کوچک این دوماده را ترکیب کنید، تا به مخلوطی خمیر مانند برسید.

چگونه ناخن‌هایمان سفت و محکم شوند؟

چنانچه زمان زیادی دارید و می‌خواهید قاشق و چنگال استیل را دانه دانه تمیز کنید، کافیست یک مسواک قدیمی برداشته و آن را داخل ترکیب بزنید و ماده را روی قاشق و چنگال بکشید. ولی چنانچه تصمیم گرفتید دسته‌های زیادی از قاشق و چنگال استیل را برق بیاندازید، بهتر است در یک ظرف بزرگ حجم زیادی از این محلول را درست کنید و دسته‌ها را درون آن بگذارید. بگذارید قاشق و چنگال استیل داخل این مواد خیس خورده و تمیز شوند.

استفاده از این خمیر برای تمیز کردن لکه‌های سرسختی که سالیان سال است، روی قاشق‌های شما هستند خیلی موثر است. جوش شیرین یک شیوه عالی برای تمیز کردن سینک هم هست. این ماده به آسانی می‌تواند سینک استیل شما را برق بیاندازد.

 شیوه برق انداختن قاشق و چنگال استیل با سرکه

یکی از بهترین پاک‌کننده‌ها برای ظروف استیل آشپزخانه، سرکه است. در شیوه برق انداختن قاشق چنگال با سرکه کافی است قدری سرکه سفید را به صورت اسپری روی وسیله مورد نظر بپاشید و با پارچه نرم آن را پاک کنید. اسید استیک موجود در سرکه به تمیز شدن ظرف‌های استیل کمک می‌کند.

برخی افراد از آب لیمو برای این کار استفاده می‌کنند که اثری مشابه دارد. کافی است این مواد را روی ظرف بریزید و روی آن دستمالی نرم بکشید.

 روش برق انداختن قاشق و چنگال استیل روغن زیتون

برای براق کردن قاشق و چنگال و ظروف استیل باید به آنها روغن زیتون مالش دهید و سپس با یک پارچه جیر برق بیاندازید.

 شیوه برق انداختن قاشق و چنگال استیل نمک و لیمو

محلول نمک و لیمو برای برطرف کردن زنگ زدگی قاشق چنگال استیل کاربرد دارد. نخست قاشق و چنگال ها را در یک لایه نازک نمک خوابانده آنگاه آبلیمو را به آهستگی بر روی آن بپاشید. می توانید آبلیمو را با اسپری بر روی وسایل بپاشید. آنگاه برای بار دوم نمک را بپاشید. سپس به آن ها زمان بدهید. بعد از خشک شدن محلول مجددا عمل اضافه کردن آبلیمو و نمک را تکرار کنید.

به قاشق و چنگال ها زمان بیشتری بدهید آنگاه آن ها را شسته و خشک کنید. بهتر است برای پیشگیری از اکسید شدن و زنگ زدگی ظروف فلزی آن ها را در معرض هوا و رطوبت قرار ندهید.

پس از براق کردن قاشق و چنگال استیل، باید آن‌ها را به خوبی با مواد شوینده تمیز کنید. روی یک اسفنج کمی مایع ظرفشویی ریخته و قاشق و چنگال استیل را با دقت بشوئید. یک حوله تمیز بردارید و قاشق و چنگالی که شسته‌اید را به خوبی خشک کنید، تا هیچ جای آبی روی آن باقی نماند.

 قاشق‌های کدر راچگونه با ماشین ظرفشویی براق کنیم؟

برای براق کردن قاشق و چنگال به راحتی می‌توانید سراغ شیوه های مدرن‌تر رفته و آن‌ها را با ماشین ظرفشویی بشوئید. فراموش نکنید پیش از قرار دادن قاشق و چنگال‌های کدر شده درون ماشین ظرفشویی، اول اثرات همه باقی مانده مواد غذایی را از روی آن‌ها پاک کنید. چنانچه قاشق‌های کدر را با همان، لکه‌های غذا داخل ماشین ظرفشویی بگذارید، در طول مراحل شستشو، قاشق و چنگال استیل لک می‌شوند. مواد شوینده مناسب را درون ماشین ظرفشویی بریزید. می‌توانید برای دادن شفافیت بیشتر به قاشق‌های کدر شده از ژل ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

در صورت لزوم چنانچه هنوز لکه اضافی، روی قاشق‌ها و چنگال‌های استیل می‌بینید، بهتر است پروسه شستشو را چندبار دیگر تکرار کنید. بعضی وقتها فلز استیل، برای اینکه به صورت کامل شسته و براق شود، نیاز به چند مرحله شستشو دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1169817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =