بهترین روش برای جلوگیری از شل شدن پوست کدام است؟

شل شدن پوست و افتادگی آن یکی از شایع ترین رخدادهایی است که در سنین بالا به علت از دست دادن کلاژن و الاستین رواج بیشتری دارد اما هر کسی در هر سنی ممکن است با این عارضه روبرو شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، افتادگی پوست گردن با افزایش سن خود را نشان می دهد و گردن را از حالت زیبایی که داشته خارج میکند که این موضوع تبدیل به یک معضل بزرگ برای خانم ها شده است.

رفع شلی پوست گردن با روش‌های کاملا طبیعی

اگر شما هم پوست گردنتان چروک و شل و افتاده شده است، در این بخش از بهداشت و سلامت پوست و موی نمناک راه هایی را برای رفع چین و چروک در این نا حیه معرفی می کنیم.

جلوگیری از افتادگی پوست گردن

ماساژ گرم انجام دهید

ماساژ گرم می تواند به ترمیم چین و چروک، خشکی و همچنین بازسازی پوست کمک کند و پوست را مرطوب، نرم و لطیف نگه دارد. این ماساژ باعث کلاژن سازی پوست می شود که به بازسازی و ترمیم سلول ها کمک می کند. ماساژ مداوم پوست گردن سبب سفت و جمع شدن پوست آن می شود.

ورزش کنید

تمرینات کششی می تواند تغییر محسوسی در پوست ایجاد کند. کشش و شل کردن مداوم بافت ها و ماهیچه های پایین صورت می تواند آنها را فعال و همچنین باعث ایجاد کلاژن شود و علائم پیری و افتادگی را کاهش دهد.

وزن خود را کنترل کنید

کنترل وزن بیشتر یک راه پیشگیرانه برای جلوگیری از چروک و شل شدن پوست گردن است. افزایش وزن می تواند باعث کشیدگی پوست شود، بنابراین وقتی وزن کم می کنید، افتادگی پوست ایجاد می شود، اگر نگران افتادگی پوست گردن در آینده هستید مدیریت وزن می تواند به جلوگیری از آن کمک کند.

ماسک خیار استفاده کنید

خیار یک عامل مرطوب‌کننده و آبرسان عمیق است و پوست های شل را خیلی خوب حالت می دهد و سلول ها را کاملا احیا می کند تا پوستتان سفت‌تر، پرتر و حجیم تر به نظر برسد.

بخور دادن را فراموش نکنید

برای مرطوب شدن و کاهش چروک های پوست گردنتان از بخور دادن با گیاهان غافل نشوید. گرمای بخار آب سبب آبرسانی لایه های پوستی، آرام شده عضلات، بهبود گردش خون می شود.

برای انجام این بخور، 750 میلی گرم آب معدنی یا آب تصفیه شده را جوش بیاورید و درون آن یک قاشق چایخوری دانه رازیانه کوبیده شده ودو قطره روغن گل سرخ یا گل شمعدانی، بریزید، با چشمان بسته صورت خود را در فاصله 25 تا 30 سانتی متری قابلمه بگیرید تا بخارهای آب، صورتتان را فرا بگیرد. این بخور را هفته ای دو مرتبه اجرا کنید. در آخر بخور صورت خود را با آب ولرم بشویید.

نکته: این نوع بخور یا همان حمام بخار، برای پوست های جوش دار، پوست های حساس، پوست های آفتاب سوخته و دارای رگ های خونی متورم توصیه نمی شود.

با روغن بادام ماساژ دهید

روغن بادام حاوی ویتامین ای است و برای جلوگیری از پیری اهمیت دارد همچنین به افزایش گردش خون در اطراف گردن کمک می کند و باعث تشکیل کلاژن می شود تا به سفت شدن و تقویت پوست افتاده کمک کند.

از کرم های آرایشی استفاده کنید

کرم‌های لیفت چین و چروک به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی قوی که پوست را احیا و سفت می‌کنند، می‌توانند به رفع افتادگی پوست کمک کنند. هر گونه سرم، کرم یا مرطوب‌کننده ضد پیری صورت نیز می تواند روی گردن استفاده شود.

آب معدنی بنوشید

آب معدنی می تواند تعادل شیمیایی را در بدن بازگرداند. عدم تعادل هورمونی و شیمیایی مختلف می تواند باعث پیری زودرس شود که با چین و چروک و علائمی مانند افتادگی پوست گردن قابل مشاهده است، همچنین آب معدنی می تواند به بازیابی مواد شیمیایی و تنظیم مجدد هورمون ها کمک کند.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید

شاید خیلی ساده به نظر برسد اما، یک رژیم غذایی متعادل می تواند کمک کننده باشد! میوه های تازه، سبزیجات برگ سبز و سالادها همگی می توانند به بازگرداندن ویتامین های فاقد بدن شما کمک و سبب بازسازی پوست و حفظ بدن سالم شوند.

غذای سالم

این تمرین ساده را انجام دهید
با این تمرین بسیار ساده و راحت، عضلات گردن خود را محکم و استوار نگه دارید و طراوت و شادابی آن را حفظ کنید:

تمام عضلات گردن خود را منقبض کنید.
نفس عمیق بکشید (عمل دَم).
در حین عمل دم پشت گردن خود را به یک دیوار فرضی فشار بدهید تا عضلات گردن کشیده و تقویت شوند.
تمام عضلات این ناحیه را شل کنید.
نفستان را خارج کنید (عمل بازدَم).
این تمرین را هر روز بعد از استفاده از کرم صبحگاهی یا شبانه خود انجام دهید.
پس از سه ماه تأثیر این حرکات را خواهید دید.
ماسک پوست موز استفاده کنید
موز حاوی آنتی اکسیدان ها و لوتئین است که سلول ها را الاستیک، فعال تر و حتی قوی تر می کند به همین منظور می‌توانید ماسک‌های موز را از فروشگاه‌های زیبایی تهیه کنید.

با روغن آرگان، پوست گردنتان را ماساژ دهید
پیش از خواب، این تمرین را به مدت 10 دقیقه انجام دهید:

روی دست خود مقداری روغن آرگان یا روغن گل گاوزبان بمالید.
دست ها را در ناحیه گردن تا چانه بلغزانید و چانه را به آرامی ماساژ دهید.
سپس قسمت زیرین هر دو گوش را تا عضلات ناحیه قدامی گردن و ابتدای استخوان ترقوه ماساژ دهید.
دست راست را روی گردن و زیر فک پایین بگذارید و خیلی آرام دستتان را تا استخوان ترقوه بلغزانید.
چند ضربه کوچک با پهنای دست بزنید و کم‌کم به قسمت چانه بروید.
از یک دستکش آرایشی گرم و سپس یک دستکش خنک برای برداشتن روغن اضافه، پی در پی و در سه مرحله استفاده کنید تا نفوذپذیری روغن افزایش یافته و روغن اضافی پاک شود.
پوست را آبرسانی کنید
پوست خود را هیدراته نگه دارید تا از افتادگی بیشتر جلوگیری کنید. هیدراتاسیون یک جزء مهم برای تقویت خاصیت ارتجاعی پوست است و از آنجایی که با افزایش سن رطوبت کاهش می‌یابد، می‌تواند منجر به چین و چروک شود.

کرم آبرسان

کرم SPF به گردن بزنید

آسیب اشعه ماوراء بنفش می‌تواند به تجزیه سریع‌تر کلاژن و الاستین کمک کند به همین دلیل محافظت از گردن با استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است. وقتی در معرض نور خورشید هستید، حتما ناحیه گردن خود را بپوشانید و از کلاه نقاب دار استفاده کنید.

از کرم های حاوی اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان استفاده کنید

کرم های دارای اسید هیالورونیک قابلیت نفوذ به لایه های زیرین پوست و تولید پروتئین های کلاژن و الاستین را که برای پوست حکم بافت محافظ را دارند، دارا می باشند. همچنین کرم های حاوی آنتی اکسیدان، ترکیبی از ویتامین های E و C، پلی فنل ها و رسوراترول را دارند. آنتی اکسیدان ها، از سلول ها در مقابل فرآیند پیری محافظت و کلاژن سازی را تقویت می کنند. اولین نتایج استفاده از کرم های حاوی آنتی اکسیدان معمولاً پس از دو تا سه ماه آشکار خواهد شد.

یوگای صورت را امتحان کنید

با یوگای صورت، عضلات صورت را تقویت کنید، این کار می تواند گردش خون را در پوست تقویت و در واقع به سفت شدن ناحیه کمک کند. ماهیچه‌های صورت کوچک‌تر هستند، بنابراین به ورزش زیادی نیاز ندارید و به سرعت متوجه تغییر می شوید.

از بوتاکس کردن کمک بگیرید

برای کاهش چروک و رفع افتادگی پوست گردن، اگر بخواهیم از تأثیرات بوتاکس شروع کنیم، از بوتاکس کمک بگیرید. بوتاکس 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد و اگر همه چیز به خوبی پیش رود، بیمار معمولا 2 بار در سال برای تزریق باید مراجعه نماید. تزریق بوتاکس باید در مطب پزشک متخصص و تحت نظر او انجام شود.

لیفتینگ انجام دهید

در لیفتینگ یا کشیدن پوست، عضلات ناتوان گردن که شامل عضلات ناحیه میانی گردن و قفسه سینه است، برای حدودا 10 سال کشیده می شود. این عمل جراحی در بیمارستان و با بیهوشی موضعی یا کلی انجام می شود و درآن پوست و عضله، تواما کشیده شده و پوست مازاد، جدا و برداشته می شود.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1169829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =