برگزاری جشنواره بین‌المللی راه نجات به میزبانی واحد اصفهان/ دانشگاه آزاد، «دانشگاه اجتماعی» است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه جشنواره بین‌المللی راه نجات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، برگزاری رویدادهایی از این دست را در چارچوب رسالت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان «دانشگاه اجتماعی» خواند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، پیام نجفی در حاشیه اختتامیه جشنواره «راه نجات» گفت: جشنواره بین‌المللی راه نجات با محوریت گسترش معارف علوی از منظر علمی و فرهنگی، سومین رویداد بزرگ از این دست در کارنامه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ظرف ۴ سال اخیر محسوب می‌شود. علاقه‌مندان به پژوهش و کار فرهنگی در حوزه نهج‌البلاغه و حکمت علوی، امسال بیش از ۳۰۰ اثر را در قالب مقالات علمی، پایان‌نامه، کتاب، موشن‌گرافی، کلیپ، پادکست و شعر برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که در نهایت ۱۸۰ اثر علمی به تأیید نهایی داوران کمیته‌های علمی رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: در جشنواره راه نجات علاوه بر آثار دریافتی از پژوهشگران و هنرمندان ایرانی، شاهد مشارکت اندیشمندانی از کشورهای ترکیه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان نیز بودیم. میزبانی این جشنواره توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) افتخاری بزرگ در راستای تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی و در چهارچوب رسالت‌هایی است که برای خود به عنوان «دانشگاه اجتماعی» قائلیم.

برگزاری جشنواره بین‌المللی راه نجات به میزبانی واحد اصفهان/ دانشگاه آزاد، «دانشگاه اجتماعی» است

رئیس جشنواره بین‌المللی راه نجات تصریح کرد: این جشنواره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و با حمایت بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، سازمان ارتباطات اسلامی، شورای اسلامی شهر اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزار شد و امسال ضمن تجلیل از پژوهشگران و هنرمندان برتر، از چهار جلد کتاب که شامل مجموعه مقالات کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در سال ۱۴۰۰ است، رونمایی گردید.

در ادامه محمدعلی نادی دبیر علمی این جشنواره گفت: امسال علاوه بر بخش علمی، بخش‌های دیگری شامل تقدیر از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر، رونمایی از کُتب و بخش فرهنگی را نیز در دستور کار داشتیم و به همین دلیل، رویداد بین‌المللی نهج‌البلاغه را امسال به صورت جشنواره برگزار کردیم.

برگزاری جشنواره بین‌المللی راه نجات به میزبانی واحد اصفهان/ دانشگاه آزاد، «دانشگاه اجتماعی» است

این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ادامه داد: آثار علمی در کنگره امسال در چهارچوب کمیته‌های انسان سالم، انسان اخلاقی، انسان سیاسی، انسان اجتماعی و فرهنگی و انسان حقوقی و مدنی، هم‌چون سنوات گذشته زیرنظر شماری از برجسته‌ترین اعضای هیأت علمی مورد بررسی قرار گرفت. نکته متمایز در برگزاری این رویداد در سال جاری، اقبال دانشجویان و قشر جوان به حکمت و فرهنگ علوی بود؛ به گونه‌ای که بیش از ۶۰ درصد از آثار دریافتی توسط دبیرخانه جشنواره، به وسیله دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارسال شده بود.

نادی در پایان در رابطه با برنامه‌های آتی دبیرخانه جشنواره راه نجات گفت: برای نشر و گسترش معارف نهج‌البلاغه بیش‌ترین حساب را روی جوانان و نوجوانان باز کرده‌ایم. برنامه‌های ما دو مسیر اصلی دارد؛ مسیر اول در ارتباط با اساتید دانشگاه و مسیر دوم مبتنی بر مشارکت دانشجویان است. البته فراتر از جامعه دانشگاهی، ما گستره‌ عمومی جامعه را نیز در نظر داریم و تمهید بخش فرهنگی و هنری در جشنواره راه نجات، با هدف ترویج حکمت علوی در سطح جامعه با استفاده از ابزارهای روزآمد از جمله فضای مجازی بوده است.

برگزاری جشنواره بین‌المللی راه نجات به میزبانی واحد اصفهان/ دانشگاه آزاد، «دانشگاه اجتماعی» است

شایان ذکر است جشنواره بین‌المللی راه نجات مورخ دوازده بهمن‌ماه با مشارکت دانشگاهیان و جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی از ایران و کشورهای مختلف، در محل تالار بین‌المللی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

خبرنگار: علیرضا حافظ

عکاس: زینب هویدا

انتهای پیام./

کد خبر: 1169863

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =