بازگشایی سلف واحدهای دانشگاه آزاد استان اصفهان/ دانشجویان ناظر اصلی خدمات رفاهی دانشگاه هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان ‌اصفهان از بازگشایی سلف دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این استان خبر داد.

 سعید شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از بازگشایی غذاخوری دانشجویی (سلف) در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به عنوان یکی از خدمات مهم رفاهی دانشگاه خبر داد و درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در غذاخوری دانشگاه گفت: با توجه به این‌که دانشجویان هنگام صرف غذا امکان استفاده از ماسک را ندارند، پروتکل‌های ستاد کرونا از جمله باز شدن پنجره‌ها و فاصله‌گذاری، کاملاً رعایت خواهد شد و دانشجویان نیز بلافاصله بعد از میل کردن غذا باید ماسک بزنند و محل غذاخوری را ترک کنند.

وی افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم از زمان ورود دانشجو تا صرف و تحویل سینی غذا، حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان صرف شود؛ این فاصله زمانی بر اساس پروتکل‌ها مناسب است. از طرفی سقف غذاخوری دانشجویی از کف هم ارتفاع مناسبی دارد و گردش هوا با تجهیزات تعبیه شده به خوبی انجام می‌شود.

به دنبال چند انتخابی کردنِ منوی غذا هستیم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ‌اصفهان درباره تنوع منوی غذا اظهار کرد: ما در سال ۱۳۹۸ امکان انتخاب از میان چند غذا را برای دانشجویان فراهم کردیم اما با ظهور بیماری کرونا، این طرح ادامه پیدا نکرد. حال که دانشگاه دوباره حضوری شده، به دنبال این هستیم که انتخاب غذا به صورت آزاد و در یک بازه قیمت باشد؛ زیرا ما باید یارانه دانشجویی پرداخت کنیم و این پرداخت مستلزم این است که غذا از یک سطح قیمت برخوردار باشد. در نتیجه با توجه به میزان استقبال، انشاالله به سوی چند انتخابی کردنِ منوی غذای روزانه حرکت می‌کنیم. البته در هفته اول غذا را به صورت تک انتخابی ارائه می‌دهیم تا دانشجویان با سامانه آشنا شوند و اگر هنوز کارت تغذیه ندارند، از طریق حوزه دانشجویی تهیه کنند.

سفارش باید حداکثر تا ۲۴ ساعت قبل از موعد تحویل ثبت شود

وی ادامه داد: سفارش غذای دانشجویی باید از یک روز قبل ثبت شود؛ زیرا سامانه تغذیه از ۲۴ ساعت قبل بسته می‌شود تا آمار سفارش تحویل پیمانکار شود. همچنین از سوی دیگر رستوران آزاد را هم داریم و دانشجویانی که غذا سفارش نداده‌اند یا به دنبال غذایی خارج از منوی روزانه سلف دانشجویی هستند، می‌توانند با قیمت خوبی از خدمات رفاهی این رستوران استفاده کنند.

نمایندگان دانشجویان مأمور به بازرسی سرزده از اماکن رفاهی شده‌اند

شریفی درباره نظارت بر رعایت استانداردهای کیفی و بهداشتی توسط پیمانکاران افزود: آشپزها و پیمانکاران، طبق دستورالعمل‌ها اشخاصی که با دانشگاه طرف قرارداد هستند باید استانداردهای بهداشتی و تأمین مواد غذایی را رعایت کنند. در مورد کیفیت غذا فعلاً نمی‌شود نظر داد، زیرا غذاخوری دانشگاه به تازگی بازگشایی شده است. ولی ما افزون بر نظارت مستقیم، شوراهای تعامل دانشجویی را مأمور به حضور سر زده کردیم تا نظارت از غذاخوری دانشگاه، رستوران آزاد و بوفه‌ها به نحو احسن انجام شود. این نظارت البته فراتر هم می‌رود و سیستم حمل و نقل و باجه‌های مختلف خدماتی را نیز در بر می‌گیرد. از نظر ما، ناظر اصلی خود دانشجویان هستند. ما سامانه ارتباطی را برقرار کردیم تا اگر مسئله‌ای توسط دانشجویان به ما گزارش شد، سریعاً ناظران دانشگاه را برای انجام بازرسی اعزام کنیم.

نظارت دقیق دانشگاه بر آنالیز غذا و کیفیت مواد اولیه

عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره شیوه انجام نظارت در سلف دانشگاه گفت: لیست مواد غذایی شامل نوع، کیفیت، نسبت ترکیب و وزن مواد غذایی در آنالیز هر غذا توسط ناظر بررسی می‌شود. حساسیت ناظران دانشگاه بر روی این جزییات تا اندازه‌ای است که حتی اگر برنج به صورت ترکیبی از نوع داخلی و وارداتی استفاده شود، نسبت ترکیب و وزن هر یک به دقت بررسی می‌شود. این موضوع در مورد سایر ترکیبات مثل حجم گوشت، روغن و سایر اقلام غذایی مورد استفاده در غذا هم صادق است. در کنار بررسی آنالیز غذا، ناظران دانشگاه به نوع و کیفیت مواد اولیه هم توجه دارند.

مُخلفات در کنار غذای اصلی، با تخفیف ارائه می‌شود

شریفی در رابطه با نحوه ارائه مُخلفات در کنار غذای اصلی بیان کرد: دانشگاه طبق دستورالعمل‌ها، موظف به ارائه یک پرس غذای گرم در طول روز است و یارانه دانشجویی نیز به غذای اصلی تعلق می‌گیرد. در خصوص سایر مُخلفات مثل نوشیدنی، سالاد، میوه و انواع دسر، بوفه‌ای در داخل غذاخوری تعبیه شده که این اقلام را با قیمت آزاد در اختیار دانشجویان می‌گذارد. ما نمی‌توانیم به این موارد یارانه بدهیم، اما با پیمانکار توافق شده تا مُخلفات ذکر شده را با کمی تخفیف نسبت به سایر مراکز به دانشجویان ارائه کند.

همراه داشتن کارت تغذیه برای دریافت غذا ضروری است

وی در پایان اضافه کرد: متقاضیان سفارش غذای دانشجویی باید با ورود به سامانه تغذیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به آدرس nutrition.khuisf.ac.ir با کلیک بر روی گزینه «شروع» در گوشه صفحه از منوی «مدیریت شارژ» کارت تغذیه را شارژ کرده و سپس در منوی «سیستم جامع تغذیه» امور مربوط به سفارش، حذف یا تغییر غذای انتخابی را انجام دهند. با توجه به استفاده از سیستم کارت‌خوان RFid، برای دریافت غذا همراه داشتن کارت تغذیه ضروری است. هرچند در سامانه تغذیه قابلیتی تعبیه شده که در صورت همراه نداشتن کارت، دانشجویان می‌توانند در همان روز کد فراموشی را از منوی «سیستم جامع تغذیه» در قسمت «کارت تغذیه» دریافت کرده و غذای خود را با ارائه کد مربوطه تحویل بگیرند.

خبرنگار: علیرضا حافظ

انتهای پیام/

کد خبر: 1139560

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =