معافیت سازمان محیط زیست از پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌های دادرسی

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس از معافیت سازمان محیط زیست از پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌های دادرسی در بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سمیه رفیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات عمده سازمان محیط زیست در رسیدگی و برخورد با تخلفات زیست محیطی، نداشتن اعتبار کافی برای طرح شکایت برای تمام تخلفات زیست‌محیطی است افزود: بر اساس قانون، هزینه‌های دادرسی به تناسب جرائم زیست‌محیطی تعیین می‌شود. لذا در مواردی که آلوده‌کنندگان عمدتاً از مجموعه‌های بزرگ صنعتی و تولیدی بوده و یا حجم آلودگی آنها زیاد باشد، رقم تخلفات بالا و متعاقب آن هزینه‌های دادرسی نیز بسیار زیاد می‌شود.

کمیسیون بودجه: ۶۴ درصد از منابع درآمدی پیش‌بینی شده نفتی محقق شده است

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: همین امر موجب می‌شود هزینه‌های اقامه شکایت بسیار سنگین و بعضاً غیر قابل پرداخت شود؛ همین امر موجب شده در حال حاضر اقامه شکایت علیه بسیاری از متخلفان از قانون با وقفه مواجه شده است.

وی افزود: بر اساس بند «ف» تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، پیشنهاد شده بود که در راستای حفظ محیط زیست و حفظ انفال کشور، سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی دعاوی معاف شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: از آنجا که این بند مغایر قوانین و اسناد بالادستی تشخیص داده شد ابتدا از لایحه حذف، اما با پیگیری‌های انجام شده، سرانجام این تبصره به رای گیری مجدد رسید و بالاخره با اخذ دوم سوم آرای اعضا تلفیق، پیشنهاد معافیت ۷۰ درصدی سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه‌های دادرسی به تصویب رسید.

کد خبر: 1169888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =