معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / بچه زرنگ + عکس

فیلم سینمایی «بچه زرنگ» ساخته هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمدجواد جنتی، یکی از آثار راه یافته به چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنواره فیلم فجر مدت‌ها است که فضای کودک و نوجوان ندارد و بیشتر فیلم‌هایی درباره کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود که آنها نیز بیشتر در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان حضور دارند.

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / چرا گریه نمی‌کنی + عکس

اما امروز دو فیلم هوک و بچه زرنگ در جشنواره فضای کودک و نوجوان را به جشنواره می‌آورند که اولی در فضای ورزشی و تا حدودی حماسی و دومی هم یک پویانمایی مورد انتظار است.

بچه‌ها سهم مهمی در فیلم‌های سینمای ایران داشته‌اند و روزگاری فیلم‌های پرفروش و دیدنی سینمای ایران برای بچه‌های ایران زمین بود. از کلاه قرمزی که یکی از پدیده‌های سینمای دهه هفتاد است تا گلنار و الو الو من جوجوام که حتما برای بچه‌های آن سال‌ها که پدران و مردان امروز هستند بسیار خاطره‌انگیزند. آن فیلم‌ها نه فقط یک اثر سرگرم‌کننده بلکه فیلم‌های آموزنده و خانوادگی بودند که با روح و فرهنگ ایرانی سازگار بودند.

حالا سال‌ها است که سینمای کودک و نوجوان در جشنواره فیلم فجر جا و سهم جدی ندارد. امروز دو فیلم در این فضا دیده می‌شود که شاید بتواند در جشنواره فضای خاص کودکانه و نوجوانانه را ایجاد کند و بار دیگر اهمیت دنیای پاک و بلندپروازانه کودکان و نوجوانان را یادآور شود.

بچه زرنگ

بچه زرنگ تنها پویانمایی جشنواره است و حضور آن به خاطر اهمیت صنعت و هنر پویانمایی است. امیدواریم که این شاخه محبوب سینما به قدری رونق پیدا کند که هر سال در جشنواره فیلم فجر شاهد چند پویانمایی جذاب و دیدنی در جشنواره باشیم.

فیلم بچه زرنگ به کارگردانی هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمد جواد جنتی، فیلم انیمیشنی بلند است که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کند. هادی محمدیان پیش از این انیمیشن‌های موفق فیلشاه و شاهزاده روم را کارگردانی کرده است.

هادی محمدیان که پیش از این ۲ بار با انیمشین‌های فیلشاه و شاهزاده روم در جشنواره فجر حضور پیدا کرده بود و در اکران عمومی نیز اقبال گسترده‌ای نسبت به آثارش شده بود این بار به سراغ قصه‌ای متفاوت رفته است و انیمیشن بچه زرنگ را درباره یک پسر بچه‌ای به نام محسن روایت می‌کند که دنیای متفاوتی را برای زندگی تجربه می‌کند.

خلاصه داستان انیمیشن بچه زرنگ

در خلاصه داستان فیلم بچه زرنگ آمده است: محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است.

عوامل انیمیشن بچه زرنگ

کارگردان‌های مشترک: هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمدجواد جنتی، تهیه‌کننده: حامد جعفری، نویسنده: هادی محمدیان.

این فیلم محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه گروه هنر پویاست که تهیه‌کنندگی آن را حامد جعفری و کارگردانی آن را هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمدجواد جنتی برعهده دارند.

حاشیه‌های فیلم

محمدیان درباره حضورش در این پروژه و همکاری با فیلم «بچه زرنگ» گفت: من در پروژه سینمایی «بچه زرنگ» از ابتدا به‌عنوان کارگردان با مجموعه «هنر پویا» همکاری داشتم و به دلایل شخصی از ادامه کار انصراف دادم، اما به‌تازگی با دوستان توافق کردیم که اسم من به‌عنوان کارگردان در تیتراژ فیلم ذکر شود، اما در اخبار و امور رسانه پروژه نام من مطرح نشود. بنابراین به این موضوع این‌طور پرداخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =