اخبار بازار خودرو/ افزایش قیمت ۱۲ میلیون تومانی پژو پارس اتومات

قیمت خودرو مانند روزهای گذشته، امروز نیز با نوسان همراه شد. درحالی که بعضی از خودروهای داخلی با ثبات قیمت همراه شدند، امروز پژو پارس اتومات ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

قرعه‌کشی برای خودروهای بورسی حذف شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است و ثبات نسبی دلار در این روزها کمکی به ثبات قیمتی بازار خودرو نکرده است.

پراید ۱۱۱ هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو مجددا به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر می‌رسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چراکه امروز صبح این خودرو به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.پراید ۱۳۱ نیز امروز در نرخ ۲۸۶ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو که روز گذشته وارد کانال ۸۰۰ میلیون تومانی شده بود، امروز نیز با دو میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ ۸۰۶ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

در میان نوسانات بازار پژو ۲۰۷ اتومات امروز در محدوده ثابت ۷۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. پژو ۲۰۷ این روزها تنها خودرو داخلی است که قیمت آن ثابت ماند.

دنا معمولی هم امروز در نرخ ثابت ۶۳۸ میلیون تومان عرضه شد.پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ ۶۳۲ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، خودروهای پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، چهارشنبه، در محدوده ثبات ۳۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز دو میلیون تومان گران شد و اکنون در نرخ ۴۶۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز مجددا وارد کانال بالاتر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۱۶ میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز ۶۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، امروز با شش میلیون تومان افزایش در قیمت ۵۲۶ میلیون تومان عرضه شد.

به نظر می‌رسد بورس کالا تنها به صورت موقت بر کاهش قیمت شاهین تاثیر گذاشته بود و این خودرو مجدداً در حال صعود به کانال بالاتر ۶۰۰ میلیون تومان است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: این روزها دولت در حال گفتار درمانی است و وعده می‌دهد خودروهای خارجی به زودی وارد کشور می‌شود. اما همان‌گونه که مشاهده می‌شود، تعداد خودروهای وارداتی بسیار کم است و به نظر نمی‎‌رسد تعداد قابل توجهی خودرو به کشور آید.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در اواخر سال جاری تنش‌های ارزی بالا رود و مردم برای حفظ ارزش پول خود در بازارهای مختلف، از جمله بازار خودرو سرمایه‌گذاری کنند و نقدینگی خود را تبدیل به کالای سرمایه‌ای کنند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: در نتیجه پیش‌بینی می‌شود بازار شب عید خودرو با نوسانات زیادی همراه باشد. مگر آن‌که مسئولان از راهکارهایی برای کنترل بازار استفاده کنند. در این حالت، گرچه قیمت خودرو در شب عید کنترل می‌شود، اما افزایش نرخ این کالا پس از عید با شدت بیشتر اتفاق می‌افتد.

کد خبر: 1170584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =