شایعات مطرح شده درباره دخالت نظامی ایران در قفقاز تکذیب شد

سفیر ایران در ارمنستان شایعات منتشر شده در یکی از رسانه‌های منطقه درباره دخالت نظامی ایران در مسائل قفقاز را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، عباس ظهوری بدخشان سفیر کشورمان در ارمنستان در حاشیه نشستی علمی در آکادمی ملی علوم ارمنستان، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره شایعات منتشر شده در یکی از رسانه‌های منطقه درباره برنامه مشترک ایران و ارمنستان برای دخالت نظامی در موضوع کریدور لاچین اظهار داشت: اطلاع دارید که وزارت دفاع ارمنستان هم این شایعه را تکذیب کرده است. ایران هرگز نخواسته و نمی‌خواهد که در منطقه تنش ایجاد کند. توصیه ما به رسانه‌های عمومی این است که از درج تیتر و اخبار غیر واقعی که می‌تواند مشکل ایجاد کند، خودداری کنند.

ارمنستان: ایروان هیچ‌ مسیری در خاک خود به کشور ثالثی نمی‌دهد

وی افزود: ایران و ارمنستان در حوزه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند، ایران مسائل منطقه را به دقت تحت نظر دارد، ولی چنین شایعه‌ای با واقعیت نسبتی ندارد. رهبری هوشمند ایران، تحت تأثیر چنین ادعاهایی قرار نمی‌گیرد و تحت تأثیر احساسات عمل نمی‌کند.

سفیر کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره حضور رژیم اسرائیل در تحولات منطقه افزود: حضور اسرائیل در هر نقطه‌ای موجب بی‌ثباتی و ناامنی می‌شود، عدم هوشیاری کشورهای منطقه نسبت به این واقعیت، می‌تواند سبب برور خطر برای منطقه بشود. هر جا اسرائیل ظاهر شود، تحریکاتی صورت می‌گیرد. آنها 44 سال است که همه تلاششان را می‌کنند تا به ایران آسیب برسانند. در جریان اعتراضات اخیر در ایران، گروه‌های تروریستی زیادی در مرزهای ایران فعال شدند. ایران موفق شد از اقداماتی که این گروه‌ها می‌خواستند انجام دهند و به ایران آسیب برساند، جلوگیری کند. ایران توانایی این را دارد که به طرف‌هایی که امنیتش را تهدید کنند، سیلی بزند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1170842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =