جدول لیگ برتر در نیم‌فصل دوم اعلام شد

سپاهان در نیم‌فصل دوم صد درصد بازی‌های خود را برده و صدرنشین لیگ از این حیث نیز به حساب می‌آید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، با برگزاری هفته‌ی بیستم، لیگ برتر فوتبال ایران تا ۱۲ روز دیگر تعطیل است و باید مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی بازی‌های جام حذفی برگزار شود.

دلایل شکست پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال

در پنج هفته‌ی سپری شده در نیم‌فصل دوم نتایج جالبی رقم خورد و جدول لیگ دچار تغییرات مهمی در بالا و پایین شده؛ عملکرد تیم‌ها در پنج هفته‌ی اخیر مسبب این فعل و انفعالات است.

سپاهان با کسب ۱۵ امتیاز و گرفتن صد درصد امتیازات نیم‌فصل دوم، بهترین نمایش را داشته و مزد این عملکرد را با صدرنشینی و ایجاد فاصله‌ی سه امتیازی با نزدیک‌ترین رقبایش گرفته است.

استقلال با کسب ۱۲ امتیاز و متحمل شدن تنها یک باخت برابر سپاهان، توانست فاصله‌ی هشت امتیازی با صدر را به سه امتیاز برساند و خودش راهی رده‌ی سوم شود.

تراکتور نیز با پاکو خمس درخشید. آنها سه برد و ۲ تساوی را در این پنج هفته به ارمغان آورده‌اند و موفق شدند وارد رقابت برای کسب رتبه‌ی چهارم با گل‌گهر شوند. البته که نتایج ضعیف تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی نیز تاثیرگذار بوده است.

آلومینیوم به همراه تراکتور و سپاهان، جزو تنها تیم‌های بدون باخت نیم‌فصل دوم است. تیم مهدی رحمتی ۹ امتیاز در این پنچ هفته به دست آورده و چهارمین تیم برتر لیگ از این نظر است. هوادار هم با هشت امتیاز تیم پنجم از این حیث است.

پرسپولیس اما با کسب تنها هفت امتیاز در پنج بازی، هم صدر جدول را از دست داد و هم رتبه‌ی دومش در خطر قرار گرفته است. تیم یحیی در کنار ملوان و مس کرمان، ۲ تیم تازه لیگ برتری شده هفت امتیاز در نیم‌فصل دوم به دست آوردند.

گل‌گهر و مس رفسنجان نسبت به مس کرمان رده چهاردهمی در نیم‌فصل دوم نمایش بدتری داشتند و تنها ۶ امتیاز گرفتند که تنها برد آنها در همین هفته‌ی بیستم رقم خورد.

پیکان با پنج امتیاز در جایگاه یازدهم نیم‌فصل دوم قرار گرفته است و فولاد با چهار امتیاز در جایگاه عجیب دوازدهم ایستاده است. تیم جواد نکونام پس از کسب چهار امتیاز در هفته‌های شانزدهم و هفدهم، سه بازی بعدی‌اش را باخته و در رده نهم جدول رده‌بندی جای گرفته است. آنها به همراه صنعت نفت تنها تیم‌هایی هستند که در نیم‌فصل دوم تجربه‌ی سه باخت متوالی را داشتند.

نفت مسجدسلیمان با رضا عنایتی سه تساوی و یک باخت را به ثبت رسانده است. آنها نمایش خوبی نداشتند اما نسبت به گذشته‌ی خود پیشرفت کرده‌اند.

در پایان باید به نساجی، ذوب‌آهن و صنعت نفت برسیم. سه تیمی که در نیم‌فصل دوم فقط ۲ امتیاز اندوخته داشتند و قعرنشین لیگ نیز هستند. آنها در کنار نفت مسجدسلیمان، چهار تیم بدون برد نیم‌فصل دوم هستند.

یک) سپاهان: ۱۵

دو) استقلال: ۱۲

سه) تراکتور: ۱۱

چهار) آلومینیوم: ۹

پنج) هوادار: ۸

شش) ملوان: ۷

مس کرمان: ۷

پرسپولیس: ۷

نه) گل‌گهر: ۶

مس رفسنجان: ۶

یازده) پیکان: ۵

دوازده) فولاد: ۴

۱۳) نفت مسجدسلیمان: ۳

۱۴) نساجی: ۲

ذوب‌آهن: ۲

صنعت نفت: ۲

کد خبر: 1171580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =