بخش استانی جشنواره ملی جهادگران سال آینده راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور از راه‌اندازی بخش استانی جشنواره ملی جهادگران با کمک رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین‌ کفعمی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی جهادگران که امروز شنبه (۶اسفندماه) در سازمان بسیج دانشجویی(مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان) برگزار شد، گفت: این جشنواره بعد از وقفه ۲ ساله به علت بیماری کرونا و با حضور حدود ۳ هزار دانشجوی جهادگر  برگزار شد. 

جهاد تبیین، بهترین روش برای شناساندن الگوهای موفق

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: دانشجویان در این جشنواره در حوزه‌های هنری، ادبی و تخصص به رقابت پرداختند و دستاوردهای خود را در قالب غرفه‌های به نمایش گذاشتند. 

وی تصریح کرد: فعالیت‌های جهادی به فعالیت‌های دانشجویی جهت دهی و عمق بخشی می‌کنند. این موضوع علاوه بر اینکه باعث پرورش روحیه فداکاری در دانشجویان می‌شود، به مردم بی‌بضاعت نیز کمک خواهد شد. 

وی با تاکید بر هم افزایی توان دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی عنوان کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های جهادی دانشجویان با همکاری برخی نهادها و بنا به توصیه مقام معظم رهبری تحول آفرین بوده است. 

کفعمی درباره نقش آفرینی گروه‌های جهادی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده تا رویکرد و هدف این گروه‌ها حل مسائل منطقه‌ای یا استانی باشد. 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: بخش استانی جشنواره ملی جهادگران با کمک سرداد غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران برای سال آینده راه اندازی خواهد شد. 

دانشجویان حزب الهی باید قدرت اثربخشی خود را افزایش دهند

محمد علی زلفی‌گل در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی جهادگران که امروز شنبه (۶اسفندماه) در سازمان بسیج دانشجویی(مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان) برگزار شد، گفت: دانشجویان جهادگر باید جزو خیرین کشور محسوب شده و به همه معرفی شوند.

وی گفت: شخصیت الگویی کشور باید متوازن و هماهنگ باشد. همچنین الگو سازی و الگو پروری نباید کاریکاتوری باشد. به این معنا که سازمان صدا و سیما و ساید نهادهایی که افراد موفق و الگوها را معرفی می‌کنند نباید فقط اقشار خاص را معرفی کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: خیرین از جمله افرادی هستند که می‌توانند الگو باشند و به جوانان و سایر مردم معرفی شوند. البته خیرین به معنای فردی که فقط مادیات دارد، نیست. بلکه فردی که عمر خود را در مسیر کمک به مردم سپری می‌کند، نیز جزو خیرین محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: جهادگران با شاد کردن دل افراد به ویژه مردم بی‌بضاعت نشان داده‌اند که روحیه ایثار دارند. همچنین این دانشجویان در واقع با انجام فعالیت‌های جهادی با خدا معامله می‌کنند.

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه دانشجویان جهادگر سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می‌دهند و باعث ایجاد امیدواری مردم به انقلاب می‌شوند، گفت: اردوهای جهادی یکی از  بهترین گزینه‌ها برای انجام فعالیت‌های دانشجویی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای است. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با بیان اینکه دانشجویان حزب الهی باید قدرت اثربخشی خود را افزایش دهند، گفت: دانشجویان بسیجی در دانشگاه‌ها و دستاوردهای علمی باید ممتاز باشند. 

 وی با اشاره به روز پاسدار عنوان کرد: اگر امروز امنیت و آرامش در کشور برقرار است به علت ایثار پاسداران و شهدای امنیت است.

نظام سلطه از قرار گرفتن نام ایران در جغرافیایی بین‌المللی هراس داشت

سردار حسین سلامی در ادامه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی جهادگران گفت: ما از بحران‌های مختلفی عبور کرده‌ایم. بحران‌هایی که منشا داخلی و خارجی داشتند اما با کمک جوانان، دانشجویان و جهادگران از آن گذر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی فتنه و بحران‌های بی‌شماری را سپری کرده است. در این میان پیوستگی اقشار مختلف جامعه و همدلی مردم نقش به سزایی داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: نظام سلطه از قرار گرفتن نام ایران در جغرافیایی بین‌المللی هراس داشت به همین علت جنگ تحمیلی را آغاز کرد. در آن هنگام تمام قدرت‌های جهان در مقابل انقلاب صف آرایی کرده بودند.

وی جنگ عراق علیه ایران گسترده ترین جنگ قرن ۲۱ بود، اضافه کرد: شوروی و آمریکا با وجود اختلاف‌های ایدئولوژی که داشتند، برای نابودی اسلام و انقلاب با یکدیگر متحد بودند. آنها تجهیزات فوق پیشرفته جنگی را در اختیار عراق می‌گذاشتند. بنابراین می‌توان گفت که ایران در جنگ جهانی نا متقارن و نابرابر پیروز شد.

سردار سلامی یادآور شد: ایران با اتکا به جوانان به ویژه دانشجویان و رهبری امام راحل توانست ضعف در قدرت فیزیکی را جبران کند و هیچ بخشی از حاکمیت ارضی خود را از دست ندهد.  

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: دانشجویان در جنگ تحمیلی ایثار بسیاری کردند و با داشتن اطمینان قلبی و شجاعت باعث پایداری انقلاب اسلامی شدند.

وی با تاکید بر اینکه ولایت تجلی اسلام است، گفت: اسلام، رهبر انقلاب و ملت ایران سه عنصری هستند که از انقلاب محافظت می‌کنند. این عوامل باعث قدرتمند شدن کشور در تمامی عرصه‌ها و نبردهای جهانی و غرب می‌شوند.

سردار سلامی  گفت: چند سالی است که آمریکا به دنبال افزایش قدرت خود در همسایگی ایران است، اما ما نیز با افزایش قلمرو تاثیر خود، این دسیسه را خنثی می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا تمام ذخایر قدرت خود برای نابودی انقلاب را استفاده کرده است، گفت: در حال حاضر نیز آمریکا در جنگ رسانه‌ای و نیابتی به دنبال ضربه زدن به نظام است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در برابر دشمنان به موقع اقدام نکنیم، امکان دارد که محو شویم. البته هر ملتی اگر به هنگام و درست تصمیم نگیرند، دچار این سرنوشت می‌شوند.

وی گفت: سال‌ها بعد و به گواه تاریخ، ملت‌های مختلف از دلیری جوانان و دانشجویان ما خواهند گفت که چگونه در برابر میدان نبرد صف آرایی می‌کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =