عزیزی: شاهد مقاومت در قبال پرداخت کارانه پرستاران هستیم

هیچ بهانه‌ای برای عدم پرداخت کارانه پرستاران وجود ندارد، اما همچنان شاهد مقاومت در قبال پرداخت کارانه پرستاران هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمیدرضا عزیزی، گفت: متأسفانه به رغم اینکه محل تأمین منابع کارانه ۳ ماه زمستان ۱۴۰۰ پرستاران از قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم مشخص شده است، اما هنوز بیمارستان‌ها از پرداخت کارانه این سه ماه خودداری می‌کنند.

استخدام ۲۰ هزار پرستار در آینده نزدیک

وی در واکنش به علت عدم پرداخت کارانه زمستان ۱۴۰۰، افزود: هیچ بهانه‌ای برای عدم پرداخت کارانه پرستاران وجود ندارد، اما همچنان شاهد مقاومت در قبال پرداخت کارانه پرستاران هستیم.

عزیزی با اشاره به دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر پرداخت کارانه پرستاران، گفت: آنچه تاکنون پرداخت شده، سه ماه علی الحساب ۱۴۰۱ بوده که فقط دانشگاه‌های علوم پزشکی به حساب پرستاران واریز کرده اند و سایر بیمه‌های پایه هنوز پرداختی نداشته اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی مدعی است چون کارانه سنتی را پرداخت می‌کند، نمی‌تواند کارانه مربوط به تعرفه گذاری را پرداخت کند.

وی افزود: حدود ۵.۲ همت مربوط به تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۱ از سوی مجلس به تصویب رسیده و بیش از ۵۰ درصد این بودجه از طریق سازمان برنامه و بودجه به حساب بیمه‌های پایه واریز شده و این پول در حساب بیمارستان‌ها موجود است.

کد خبر: 1172609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =