آمادگی ایران برای جذب ۲۵۰ هزار دانشجوی بین‌الملل تا سال ۱۴۰۴

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های کشور ظرفیت لازم برای جذب ۲۵۰ هزار دانشجو بین‌الملل را دارند و برنامه ریزی شده که تا سال ۱۴۰۲ این تعداد جذب شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هاشم داداش پور در نشست خبری آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان که صبح امروز یکشنبه(۷اسفندماه) در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: در حال حاضر در حوزه‌های سیاست گذاری،  کار ترویجی و گفتمان سازی نیازمند تلاش مضاعف هستیم تا در موضوعات مرتبط به دانشجویان تصمیم گیری مناسب توسط مسئولان انجام شود.

اقدام بنیاد ملی نخبگان برای حل دغدغه سربازی نخبگان

داداش پور بیان کرد: جشنواره قرآنی آوینی، جشنواره ملی سلامت و جشنواره جذب دانشجویان بین‌اللملی در ایران سه جشنواره مهمی هستند که سازمان امور دانشجویان در سال گذشته برگزار کرده است.
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: هدف از برگزاری  جشنواره قرآنی شهید آوینی یادگیری و حفظ قرآن کریم توسط دانشجویان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان با موضوعات ترویجی مشکلات دانشجویان را حل کرد، گفت: بنابراین از سال گذشته که بنده به عنوان ریاست سازمان امور دانشجویان انتخاب شدم، تلاش کردم تا حوزه پیگیری را جایگزین درمان کنم.

داداش‌پور ادامه داد: حفظ سلامت و بوم زیست دانشجویان فقط با درمان یا درمان‌گری تامین نمی‌شود. بلکه سبک زندگی سالم باید در دانشگاه‌ها اجرایی شود بنابراین جشنواره ملی سلامت ۸ اسفندماه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: دانشجویان با خود مراقبتی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و کمک رسانی به هم‌سالان، می‌توانند در حفظ سلامت محیط دانشگاه‌ها و روان دانشجویان تاثیر گذار باشند.

وی افزود: تلاش سازمان امور دانشجویان حفظ سلامت روان و جسم دانشجویان است. در این راستا اجتماعی کردن حوزه سلامت یعنی آگاهی بخشی به جامعه صورت گرفته است.
داداش‌پور درباره اولویت‌های کاری سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: محورهای سبک زندگی، خانواده محوری، بهداشت، الگوی مصرف، کارآفرینی، سلامت و دانشگاه، سلامت و فناوری اولویت فعالیت و سیاست گذاری در این سازمان است.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تحصیل دانشجویان بین‌الملل در ایران گفت: در حال حاضر  سنج دقیقی از سلامت جسم و روان دانشجویان بین‌المللی به‌ صورت‌ کامل صورت نمی‌گیرد؛ اما از لحاظ بیماری‌های جسمی خاص مورد سنجش قرار می‌گیرند.

داداش‌پور با اشاره به نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌الملل در ایران گفت:  ایران همواره در سال‌های گذشته برای جذب این دانشجویان تلاش داشت؛ اما موفقیت چندانی به دست نیاورده بود. برای حل این مشکل؛ تغییراتی در سیاست گذاری‌های کلان آموزشی صورت گرفت و باعث شد  فقط در سال گذشته، ۹۴ هزار دانشجوی بین‌الملل جذب دانشگاه‌های ایران شوند.

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های کشور ظرفیت لازم برای جذب ۲۵۰ هزار دانشجو بین‌الملل را دارند و برنامه ریزی شده که تا سال ۱۴۰۲ این تعداد جذب شوند. جشنواره جذب دانشجویان بین‌الملل نیز در این راستا برگزار می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر جذب دانشجو برای کشورهای جهان تبدیل به یک بازار رقابتی شده و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برای دولتمردان کشورهای مختلف محسوب می‌شود.  بنابراین در ایران نیز باید تغییر نگرش بین روسای دانشگاه‌ها و مسئولان صورت گیرد تا سرمایه گذاری برای جذب این دانشجویان افزایش یابد.

داداش‌پور با تاکید بر کیفیت آموزشی بیان کرد: کیفیت آموزش نقش پر رنگی در حوزه جذب دانشجویان بین‌الملل دارد و منجر به پویایی زیست بوم دانشجویان غیرایرانی خواهد شد. البته برای پیمودن این مسیر سازمان برنامه و بودجه نیز قول همکاری داده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به چند مورد خودکشی دانشجویان در سال جاری یادآور شد: ما در مراکز سلامت دانشگاه‌ها تلاش داریم تا خود آسیب رسانی یعنی خودکشی دانشجویان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172705

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =