اختتامیه دومین جشنواره امامت و مهدویت با موضوع کتابخوانی صحیفه سجادیه برگزار شد

مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با موضوع مسابقه کتابخوانی صحیفه سجادیه (نیایش) در واحد کرج برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین کلانتری خلیل آباد رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ضمن  تبریک اعیاد شعبانیه  گفت: امروز اختتامیه جشنواره مهدویت و امامت است که در هر استان با یک موضوع خاص برگزار می گردد و در واحد کرج با عنوان مسابقه کتابخوانی صحیفه سجادیه در حال برگزاری  است و این دارای اهمیت است، به این دلیل که این کتاب به عنوان اخت قرآن مطرح است و در جایی دیگر نیز به عنوان انجیل اهل بیت و زبور آل محمد(ص) نیز مطرح است.

این استاد تمام دانشگاه گفت: در زمان امام حسین (ع) انحطاط هایی ایجاد شده و در نهایت موجب شهادت امام حسین (ع) و واقعه کربلا و عاشورا گردید. آن کسی که توانست آن انحطاط های زمان امام حسین(ع) را جمع کند و به نوعی پوشش دهد و حکومت های آن زمان که هر کدام ادعایی داشتند را سر جایشان بنشاند حضرت سجاد (ع) و زینب کبری (س) بودند. تلاش های حضرت امام سجاد(ع) برای ارتقاء سطح جامعه  که در قالب 75 دعا و تحت عنوان صحیفه سجادیه می باشد و خواندنش نیز بر ما لازم است و به خصوص در بیانیه گام دوم انقلاب می تواند یکی از سر فصل های تمدن نوین اسلامی باشد که در دانشگاه بتوانیم به کارگیری کنیم.

حسن بنیانیان مشاور و دستیار محترم امور فرهنگی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: دانشجویان و قشر جوان با پندگیری از گذشتگان و بهره گیری از تجربیات افراد پا به سن گذاشته می توانند از بروز خطا و اشتباه جلوگیری  و  با آینده نگری از یاس و نا امیدی دور شوند تا از دوران جوانی خود نهایت استفاده را برده و در جامعه تاثیرگذار باشند.

وی افزود : تمدن هایی در دنیا وجود دارد که نیاز های جنسی  و جسمی در آن اولویت پیدا کرده است به واسطه حکومت سرمایه داران و نبود نظام سیاسی صالح در جهان که بعضی از آثارش در داخل کشور ما نیز وارد شده است که همه چیز را در پول و مقام و... می بینند و از تعادل خارج شده اند و انواع معضلات ایجاد شده است که با تلفیق قانون با باورهای درونی و عشق به خالق و انسانیت می توان از معضلات جلوگیری و به جامعه ای  درست دست یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزیت های کتابخوانی و خطاب به دانشجویان گفت: کسب دانش، رشد مغز، تقویت حافظه، کاهش استرس، بهبود مهارت های ارتباطی، تقویت انگیزه، بهبود عواطف، اجتماعی شدن، آشنایی با جهان های دیگر، افزایش خلاقیت و آموختن از گذشتگان از مزایای کتاب خوانی است.

حسن یعقوبی مدیرکل فرهنگی واحد کرج نیز در این مراسم گفت : بازه زمانی اجرای جشنواره از 13 رجب تا نیمه شعبان انتخاب و در هفتم اسفندماه 1401 اختتامیه این جشنواره برگزار گردید. و با توجه به ابلاغ سازمان مرکزی، شیوه و روش تبلیغ، توزیع، تبیین در سطح شهر و سازمان ها و نهاد ها و ارسال پوستر و فراخوان به تمام ادارات و سازمان های تابعه در مرحله اول تعداد 120 نفر و در مرحله دوم 240 نفر و نهایتا تا آخرین روز کاری جشنواره 380 نفر در 4 حوزه (استادان، کارکنان، دانشجویان و مخاطب آزاد) ثبت نام نموده و در هر حوزه نیز پنج نفر به عنوان رتبه برتر شناخته شده اند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره صحیفه سجادیه و فعالین فرهنگی با اهدای لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.   

انتهای پیام /

کد خبر: 1172986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =