دانشجویان عراقی در صدر جدول دانشجویان بین‌الملل/ مشکلات اقامت دانشجویان غیر ایرانی حل می‌شود

رئیس اداره دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان عراقی در رتبه نخست و دانشجویان افغانستانی در رتبه دوم جدول تعداد دانشجویان غیرایرانی قرار دارند.

جعفر رازقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان تمام تسهیلاتی که برای دانشجویان بین‌الملل در نظر گرفته را در اختیار دانشجویان افغانستانی به ویژه دختران افغانستانی نیز قرار داده است، اظهار کرد: ما برای حمایت از دانشجویان افغانستانی از تمام توان و ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم می‌کنیم.

طالبان در آینده با کمبود پزشک برای درمان همسرانشان مواجه می‌شوند/ ضرورت افزایش ظرفیت پذیرش دختران افغانستانی در دانشگاه‌ها

وی ادامه داد: مدت زمانی است که افغانستان دچار مشکلاتی شده است، بنابراین اداره دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان تلاش بسیاری کرده تا به دختران این کشور برای گذار از این اتفاقات کمک کند.

رئیس اداره دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به پذیرش دانشجویان دختر افغانستانی در دانشگاه‌های ایران یادآور شد: این تصمیم به برای طولانی مدت گرفته نشده است و امیدواریم که هر چه سریعتر مشکلات داخلی یا سیاسی این کشور برطرف شود. در این صورت قوانینی که برای جذب دانشجویان بین‌الملل وضع شده است، برای دختران افغانستانی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: برخی از دانشگاه‌ها تسهیلاتی را برای ثبت نام و تحصیل دختران افغانستانی ارائه دادند. علاوه بر این نیز سازمان امور دانشجویان تلاش دارد تا مشکلات مربوط به اقامت آنان را به حداقل برساند.

رازقی با تصریح بر اینکه تا چند سال گذشته دانشجویان افغانستانی بیشتر تعداد دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های کشور را تشکیل می‌دادند، گفت: البته در یک سال و نیم گذشته دانشجویان عراقی رتبه نخست و دانشجویان افغانستانی رتبه دوم را در جدول بیشترین تعداد نفرات در اختیار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174328

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =