نرخ بوم‌گردی‌ها در نوروز ۱۴۰۲ افزایش نخواهد داشت

رئیس هیئت‌مدیره جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران گفت: ۳۴۰۰ واحد بوم‌گردی دارای مجوز، در نوروز ۱۴۰۲، آماده میزبانی و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

به گزارش بگروه فرهنگی ایسکانیوز، یاور عبیری رئیس هیئت‌مدیره جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران گفت: بر اساس مجوزهای صادر شده از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۳۴۰۰ واحد بوم‌گردی در سراسر کشور فعال است که بیشترین تعداد بوم‌گردی‌ها مربوط به استان مازندران است. برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی انجام شده و در نوروز ۱۴۰۲، بوم‌گردی‌ها آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران را دارند.

بازار سیاه چارترها با فروش بسته اجباری نوروز

رئیس هیئت‌مدیره جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، اضافه کرد: هر واحد بوم‌گردی به طور میانگین گنجایش پذیرش ۱۵ تا ۲۰ مسافر را در هر شب دارد. خوشبختانه بوم‌گردی‌ها مورد استقبال و علاقه مردم و گردشگران قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم در نوروز امسال ظرفیت پذیرش واحدهای بوم‌گردی تا حدود زیادی کامل شود.

عبیری در ادامه گفت: با توجه به فرا رسیدن نوروز، نظارت دقیق بر نحوه قیمت‌گذاری و نرخ‌نامه ابلاغی انجام می‌شود و هیچ واحد بوم‌گردی حق افزایش خودسرانه قیمت را در نوروز امسال ندارد.

او گفت: از مدت‌ها پیش نرخ‌نامه جدید به واحدهای بوم‌گردی ابلاغ شده و متصدیان بوم‌گردی ملزم به رعایت این نرخ‌نامه هستند و هیچ واحد بوم‌گردی حق افزایش قیمت و تخلف از نرخ نامه ابلاغی را ندارد.

رئیس هیئت‌مدیره جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران درباره قیمت‌های برخی از بوم‌گردی‌ها که در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، افزود: عمده این بوم‌گردی‌ها فاقد مجوز هستند. درخواست ما از شهروندان و گردشگران این است که در صورت مشاهده فعالیت بوم‌گردی فاقد مجوز و یا در صورت پرداخت مبلغی بیش از نرخ‌نامه ابلاغی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۲۹ اطلاع دهند.

او گفت: در هر استان ادارت کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان آماده دریافت شکایات احتمالی گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1174553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =