سوءمدیریت بلای جان صنعت گردشگری / فراکسیون‌های گردشگری مجلس تخصص کافی ندارند

گردشگری یکی از صنایعی است که می‌تواند در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی داشته باشد با این وجود گردشگری در کشورما در این با وجود جاذبه‌های بی شماری که وجود دارد از رونق کافی برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گردشگری یکی از صنایع مهمی است که می‌تواند در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی داشته باشد و بسیاری از کشورها اهمیت گسترده‌ای برای این صنعت قائل هستند اما گردشگری در کشورما با وجود جاذبه‌های بی‌شماری که دارد از رونق کافی برخوردار نیست.

گردشگری تابع رخدادهای جامعه / اصفهان دوباره شاهد صف‌های طولانی گردشگران خواهد بود؟

تا جایی که عنوان می‌شود ایران در آمار جذب توریست و گردشگر خارجی جایگاهی همچنان دور از انتظار دارد. در این بین کارشناسان عوامل مختلفی را برای این مسئله عنوان می‌کنند.

یعقوب موسوی کارشناس گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره وضعیت گردشگری در ایران اظهار کرد: ایران در چند سال اخیر در زمینه گردشگری عملکرد مناسبی نداشته و مسئولان نیز به این موضوع اهمیت زیادی نشان نمی‌دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما هم در زمینه جذب گردشگر خارجی و هم در زمینه جذب گردشگر داخلی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

موسوی افزود: وقتی گردشگر خارجی به ایران می‌آید انتظار دارد همان وضعیتی که در کشورهای همسایه ما وجود دارد در ایران نیز وجود داشته باشد اما چنین نبوده و شرایط بسیار متفاوت است. متاسفانه وضعیت اینترنت و فیلترهایی که وجود دارد هم این مشکلات را دو چندان کرده است.

کارشناس گردشگری همچنین در ادامه با اشاره به مشکلاتی که سد راه گردشگران داخلی وجود دارد نیز عنوان کرد: علاوه بر مشکلاتی که برای جذب گردشگران خارجی داریم؛ مسائل سیاسی، اجتماعی اقتصادی و تورمی که بر جامعه حاکم است باعث شده تا در زمینه گردشگری داخلی نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو باشیم و مردم کمتر به سفر کردن رغبت نشان دهند.

برخی کارشناسان نیز عدم شناخت کافی در مورد جاذبه‌های گردشگری را عامل کاهش آمار گردشگران داخلی و خارجی می‌دانند.

فراکسیون‌های گردشگری مجلس تخصص کافی ندارند

خاکسار کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در این باره عنوان می‌گوید: بررسی تاریخی نقاط گردشگری برای بشر بسیار ارزشمند است. بسیاری از مردم جامعه ما به دلیل نداشتن شناخت کافی از نقاط گردشگری کشورمان برای گذراندن گشت و گذار به کشورهای خارجی می‌روند در حالی که ما در ایران سرآمد گردشگری هستیم.

وی ادامه داد: این یک مشکل اساسی است که مسئولان باید نسبت به حل آن یک اقدام اساسی انجام دهند و لازم است که حتما تبلیغات کافی در این زمینه صورت بگیرد.

خاکسار خاطرنشان کرد: از زمانی که وزارت گردشگری تشکیل شده، این وزارتخانه نیز برای نگهداری از منابع درآمدی خودش در درآمدهای دولت سهمی دارد، اما چنین گمان می‌شود که در جابجایی سازمان به وزارتخانه برخی افراد قدیمی به شکلی فرسایشی در راس کار قرار دارند که در راس هرم توزیعی ساختار رسیدگی به امکانات گردشگری و آثار باستانی آنچنان فعال نیستند. همچنین افرادی در فراکسیون‌های گردشگری مجلس حضور دارند که تخصص کافی نداشته و دلسوز نیستند، این در حالی است که کارشناسان اصلی گردشگری در گوشه‌ای از خانه به فعالیت‌های معمول خود مشغولند.

به گزارش ایسکانیوز، ایران یکی از بزگ‌ترین کشورهای آسیایی است که دارای جاذبه‌های بی‌شماری برای توریستان و گردشگران است اما موانعی وجود دارد که ورود گردشگران به کشور ما را دشوار کرده است و از آنجایی صنعت گردشگری می‌تواند در اقتصاد و رشد و شکوفایی کشور نقش بسزایی داشته باشد بهتر است مسئولان هر چه سریع‌تر راهکاری برای حل مشکلات بیندیشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =