انتقاد نماینده بجنورد از نحوه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان/ سازمان بازرسی موظف به طراحی و راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد شد

بررسی اصلاحات شورای نگهبان بر مصوبات مجلس در بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی از به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

طرح مجلس برای کنکور ۱۴۰۳ به بعد است/ جزئیات برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، دستور کار نشست امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار

گزارش شور دوم کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س)

گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه یک فوریتی پروتکل(تمدید)موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ودولت های عضو

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور

انتقاد نماینده بجنورد از نحوه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

نماینده مردم بجنورد در مجلس، با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان در مورد نحوه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: برخی عملکردها برای ایجاد رضایتمندی انجام نمی‌شود و به عنوان عضو ناظر مجلس در تدوین آیین‌نامه رتبه‌بندی حضور داشتیم که در برخی جلسات دعوت شدیم اما در برخی دیگر نیز ما را دعوت نکردند چون می خواستند آیین‌نامه را خودشان تدوین کنند اما خروجی آن از همان زمان مشخص بود.

محمد وحیدی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 24 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی دراخطار قانون اساسی با استناد به اصول (52)، (72)، (73 و (74) با اشاره به لایحه بودجه 1402 گفت: اگر لایحه به مجلس آمده و برآیند طی شده و افزایش درآمدها و هزینه‌ها طبق قانون دیده شده و زمانی که لایحه به شورای نگهبان ارجاع و بر اساس قانون در مورد آن اظهارنظر می‌کنند، ما اجازه نداریم در تلفیق مواردی را حذف کنیم که علاوه بر آن چیزی باشد که پیشنهاد مراعا بودن یا اصلاحات قانون اساسی نباشد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بند (ی) تبصره (5) لایحه بودجه 1402، 3 محور را به عنوان جزء به تبصره اضافه کردیم که بر این اساس 15 همت برای ساخت مدارس خیرساز و کانکسی در مناطق روستایی و عشایر و 5 همت برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویان متأهل و 10 همت برای طرح‌های جهاد پیش‌بینی شده و اگر قرار باشد این 3 جزء حذف شود، اقدامی انجام دادیم که در لایحه دولت و پیشنهادات شورای نگهبان نیامده است بنابراین می‌طلبد اتفاق جدیدی در مجلس رقم نخورد که مدارس خیرساز از سطح کشور حذف شود.

وی با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان در مورد نحوه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: برخی عملکردها برای ایجاد رضایتمندی انجام نمی‌شود و به عنوان عضو ناظر مجلس در تدوین آیین‌نامه رتبه‌بندی حضور داشتیم که در برخی جلسات دعوت شدیم اما در برخی دیگر نیز ما را دعوت نکردند چون می خواستند آیین‌نامه را خودشان تدوین کنند اما خروجی آن از همان زمان مشخص بود.

سازمان بازرسی موظف به طراحی و راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد شد/ حفظ محرمانگی هویت گزارشگر الزامی است

نمایندگان مردم در خانه ملت سازمان بازرسی کل کشور موظف کردند ظرف مدت شش‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن قانون حمایت مالی از افشاگران فساد با همکاری سایر نهادهای پذیرنده و قوه قضائیه نسبت به طراحی و راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد اقدام کند و باید در سامانه مذکور محرمانگی هویت گزارشگر و اطلاعات مندرج در سامانه رعایت شود.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 24 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد اصل ماده (3) این طرح را در مورد طراحی و راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد با 160 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

همچنین نمایندگان ماده 4 این طرح را درباره انجام تحقیقات لازم در خصوص گزارش دریافتی در حدود صلاحیت قانونی توسط نهاد پذیرنده پس از دریافت گزارش از طریق سامانه نیز مصوب کردند.

در ماده 3 این طرح آمده است: سازمان بازرسی کل کشور موظف است ظرف مدت شش‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون با همکاری سایر نهادهای پذیرنده و قوه قضائیه نسبت به طراحی و راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد اقدام نماید. باید در سامانه مذکور محرمانگی هویت گزارشگر و اطلاعات مندرج در سامانه رعایت شود و گزارش از طریق سامانه و با انتخاب سامانه فقط برای یک نهاد پذیرنده ارسال گردد.

تبصره- گزارش‌های دریافتی در سامانه با توجه به نظام رتبه‌بندی بر مبنای شاخص‌های مربوط به گزارش دهنده، گزارش شونده، سازمان محل فساد، موضوع فساد، ارزش مال موضوع فساد، زمان ارتکاب فساد و نوع فساد مشخص می‌شوند و در اولویت قرار می‌گیرند.

بر اساس ماده (4) طرح مذکور؛ نهاد پذیرنده پس از دریافت گزارش از طریق سامانه، مکلف است پس از بررسی شکلی گزارش، تحقیقات لازم در خصوص گزارش دریافتی را در حدود صلاحیت قانونی خود انجام دهد. چنانچه قرائن و امارات بر ارتکاب رفتارهای موضوع ماده (2) این قانون دلالت کند، گزارش را از طریق سامانه به مرجع صالح برای رسیدگی‌ ارسال نماید. در صورتی که از نظر نهاد پذیرنده گزارش قابلیت رسیدگی‌ نداشته باشد، عدم تأیید گزارش از طریق سامانه به اطلاع گزارش دهنده می‌رسد.

تبصره1- در صورت عدم تأیید گزارش از سوی نهاد پذیرنده، گزارشگر ظرف مدت بیست روز از زمان اطلاع،  می‌تواند صرفاً یک مرتبه، بررسی مجدد گزارش را توسط نهاد پذیرنده دیگری از طریق سامانه درخواست نماید.

تبصره2- درصورتی که نهاد پذیرنده در بررسی گزارش فساد، گزارش را مشمول این قانون نداند ولی گزارش مذکور متضمن ارتکاب جرمی باشد، مکلف است گزارش را طبق قانون آیین دادرسی کیفری به مرجع صالح قضائی ارسال کند.

کد خبر: 1174902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =