سرلشکر سلامی: پرچم‌ شهدا هرگز بر زمین نخواهد افتاد

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادمان شهدای عملیات والفجر ۸ حضور یافت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسن سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادمان شهدای عملیات والفجر 8 حضور یافت.

سردار سلامی در حاشیه این بازدید  با بیان اینکه مناطق عملیاتی دفاع مقدس ‌از مناطق پرافتخار کشور ماست،  اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از قطعات سرافراز تاریخ جمهوری اسلامی است چون فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ما ریشه‌دار کرد.

سرلشکر سلامی: ‌انواع ماهواره‌ را از دل تحریم‌ها به آسمان فرستادیم

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطر آن حماسه‌های پرافتخاری که شهدا، جانبازان و رزمندگان و فرماندهان ما آفریدند، گفت: پاسداشت  این حماسه‌ها و انتقال این فرهنگ به نسل‌های جدید یک ضرورت است.

سردار سلامی با اشاره به فرهنگ جهاد و شهادت گفت: فرهنگ جهاد و شهادت  یک سرمایه  خیلی بزرگی  برای اقتدار کشور، حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ‌برای استقلال و برای پیشرفت کشور  ماست.

فرمانده کل سپاه پاسداران ‌افزود: حضور جوانان در این مناطق بسیار امیدبخش است و ما را به آینده کشور بسیار امیدوار می‌کند و نشان می‌دهد پرچمی که در دست شهیدان ما بود هرگز بر زمین نخواهد افتاد بلکه جوانان نسل‌های جدید این پرچم را حمل و این کشور را حفظ می‌کنند  و همیشه ملت عزیز ما به برکت حضور همین جوانان خواهد درخشید و تاریخ پرافتخار و نورانی گذشته را برای آینده  تکرار خواهد کرد.

عملیات والفجر8 یا نبرد اول فاو، عملیات آبی‌خاکی تهاجمی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به‌فرماندهی مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، در بهمن‌ماه 1364 به‌مدت 75 روز انجام شد.

در این عملیات با طراحی و حضور مشترک نیروهای ارتش و سپاه، و به‌روایتی دیگر با طراحی فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای سپاه، بسیج با پشتیبانی ارتش با غافلگیری نیروهای عراقی از اروندرود عبور کردند و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را به اشغال خود درآوردند.

عملیات والفجر8، در ساعت 22:10 روز 20 بهمن 1364 در منطقه خسروآباد تا رأس‌البیشه آغاز شد و در تاریخ 29 فروردین 1365 با پیروزی نیروهای ایرانی، به پایان رسید.

انتها یپیام/

کد خبر: 1174985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =