درخشان: تیم ملی مقابل روسیه و کنیا محک خوبی نمی‌خورد

ملی‌پوش سابق فوتبال گفت: تیم‌های خوب و مطرح دنیا با ما بازی نمی‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا محک خوبی نخوریم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حمید درخشان در گفت‌وگویی، در خصوص فهرست ارائه شده از سوی امیر قلعه‌نویی برای بازی‌های تدارکاتی با روسیه و کنیا اظهار داشت: هر زمانی که سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود براساس سلایقی که دارد و افکاری که مدنظر قرار می‌دهد بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می‌کند که به تفکرات وی نزدیک‌تر باشند. شاید در این میان بازیکنی باشد که فرصت حضور در تیم ملی را از دست می‌دهد اما این موضوع دلیلی بر ضعیف بودن آن بازیکن نیست. باید به سلیقه سرمربی تیم ملی بابت دعوتی که انجام داده احترام گذاشت. شاید در تفکر عمومی بازیکنان مهمی در فهرست تیم ملی جایی نداشته باشند اما باید به سرمربی باید تصمیمی که گرفته سخت نگرفت و اجازه داد تا خواسته‌اش را در تیم ملی پیاده کند.

درخشان: با توجه شرایط پرسپولیس تساوی مقابل سپاهان نتیجه بدی نبود

**تورنمنت اصلی جام ملت‌های آسیا خواهد بود

وی در مورد اینکه سرمربی تیم ملی ۳۶ بازیکن را مدنظر داشته تا دعوت کند، اما سه بازیکن به دلیل شرایط جسمانی و دو بازیکن به خاطر مسائل غیرفنی در این اردو حضور پیدا نکردند و چه دیدگاهی درباره دعوت بیش از ۳۰ بازیکن دارد، یادآور شد: بحث این است که سرمربی تیم ملی بیش از حد انتظار به تیم ملی دعوت کرده اما این تصمیم بدون حساب و کتاب نبوده و می‌خواهد در بازی‌های دوستانه نفرات بیشتری را در زمین ببیند تا ارزیابی کند. در ادامه هم می‌بایست به این صورت باشد چون تورنمنت اصلی جام ملت‌های آسیا خواهد بود و بازیکننان در زمان باقیمانده، فرصت دارند تا خود را به سرمربی ثابت کنند تا بهترین نفرات انتخاب شوند. مطمئناً فهرست تیم ملی ریزش خواهد داشت و دچار ریزش می‌شود اما تعداد نفراتی که در این مدت در اردوهای مختلف حضور می‌یابند در رقابت با هم خواهند بود تا صاحب پیراهن تیم ملی در تورنمنت جام ملت‌ها شوند. ضمن اینکه دست سرمربی باز می‌شود تا نفرات اصلح را بشناسد و در آخرین اردو پیش از آغاز جام ملت‌ها دعوت کند.

**تیم ملی نیاز به مربیان باتجربه دارد

ملی‌پوش سابق فوتبال درباره کادرفنی تیم ملی که از سوی امیر قلعه‌نویی انتخاب شده‌اند، گفت: نفراتی که انتخاب شده‌اند بدون شک با تفکرات سرمربی تیم ملی آشنا بوده‌اند یا سرمربی تشخیص داده با آنها می‌تواند به همکاری خوبی برسد. ضمن اینکه هنوز دستیار اول که خارجی است معرفی نشده و باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه کسی اضافه خواهد شد. قلعه‌نویی تشخیص داده که با این نفرات می‌تواند کار کند و دستیار خارجی و دیگر دستیار ایرانی که هنوز معرفی نشدند هم قطعاً شرایطی دارند که سرمربی می‌تواند با آنها به نتیجه برسد. البته کادرفنی تیم ملی نیاز به مربیان باتجربه دارد و سعید الهویی که در کنار قلعه‌نویی در رده باشگاهی کار کرده در رده ملی باید خود را ثابت کند. مهم این است تمامی اعضای کادرفنی بتوانند در پیشبرد اهداف سرمربی به او کمک کنند.

**مطمئن باشید بهره‌برداری زیادی نخواهیم داشت

وی در واکنش به رقبای تدارکاتی تیم ملی و اینکه همواره مشکل انجام بازی با تیم‌های مطرح در بازی‌های دوستانه وجود داشته، گفت: صددرصد در برگزاری بازی‌های تدارکاتی مشکل داشتیم و با تیم‌هایی بازی می‌کردیم که رقبایی ایده‌آل نبودند. بازی با روسیه و کنیا هم در همان گروهی قرار می‌گیرد که رقبای تدارکاتی تیم‌های مطرحی نیستند و امکان کمک به تیم ملی را ندارند. تیم‌های خوب و مطرح دنیا با ما بازی نمی‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا محک خوبی نخوریم و بازیکنان در مصاف با بازیکنانی که سطح بالایی دارند تنه به تنه نشوند. رقبای بسیار خوبی داریم که رشد کردند و خیلی بهتر از قبل شده‌اند. کیفیت‌های آنها پیشرفت کرده و بازی‌های تدارکاتی بهتری انجام می‌دهند. در نهایت هر چه قدر سرمایه‌گذاری کنید به همان اندازه بهره‌برداری خواهید کرد. ما هم به خاطر اینکه سرمایه‌گذاری زیادی نمی‌کنیم مطمن باشید بهره‌برداری زیادی نمی‌توانیم داشته باشیم.

**جام ملت‌ها آزمون بزرگی خواهد بود

درخشان در مورد اینکه ماجدی عضو هیات فدراسیون گفته که اگر قلعه‌نویی تیم ملی را به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برساند عملکرد وی قابل قبول است، تصریح کرد: اولویت اول مسئولان فدراسیون موفقیت در جام ملت‌هاست. موفقیت در جام ملت‌ها می‌تواند اتفاق مهمی به سوی جام جهانی دوره بعدی باشد چون پس از بازی‌های تیم ملی در آسیا فرصت است تا در مورد جام جهانی تصمیم‌گیری شود. اگر در مصاف با تیم‌های آسیایی نتایج خوبی گرفته شود راه برای حضور در انتخابی جام جهانی باز می‌شود. اگر نتیجه به دست نیاید هم باید دید چه تصمیمی گرفته می‌شود. جام ملت‌ها آزمون بزرگی خواهد بود که عملکرد تیم ملی در آن، نقشه راه جدیدی را به مسئولان فدراسیون می‌دهد. ضمن اینکه اگر تیم ملی به فینال هم نرود چون از حالا حضور در نیمه‌نهایی را ملاک قبولی عملکرد قرار داده‌اند هجمه منفی علیه سرمربی تیم ملی ایجاد نمی‌شد و نتایج در حد توقعی است که برای مردم ساخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =