امیرعبداللهیان: سپاه پاسداران نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلف وزیر امور خارجه استرالیا به سابقه خوب همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در گذشته اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با «پنی وانگ» وزیر امور خارجه استرالیا، ضمن تشکر از همتای استرالیایی و دریافت تبریک عید نوروز، بر اهمیت مسیر دیپلماسی و گفتگو تاکید کرد و گفت: ما برای رابطه با استرالیا اهمیت قائل هستیم. موضوعات متنوعی برای همکاری میان دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

امیرعبداللهیان خطاب به ایرانیان مقیم خارج پیام نوروزی صادر کرد

امیرعبداللهیان به سابقه خوب همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در گذشته اشاره و بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی‌ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین به حضور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاهوازیه در استرالیا اشاره و تاکید کرد: این گروهک تروریستی متهم به قتل و ترور شهروندان عادی در ایران است.

پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید نوروز بر تداوم گفت‌وگو و دیپلماسی میان ایران و استرالیا تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم باید مسیر دیپلماسی را همچنان برای رفع سو تفاهمات باز نگه داریم.

پنی وانگ همچنین از ادامه گفتگوها میان ایران و غرب و همچنین همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد و این همکاری را سازنده دانست.

وزرای امور خارجه ایران و استرالیا بر لزوم تداوم تماس و رایزنی با یکدیگر تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =