ارتقای کارآفرینی با حمایت‌های اقتصادی محقق می‌شود

کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه دام و طیور گفت: کارآفرین به کمک و حمایت‌های فراوان نیاز دارد تا در صورت بروز مشکلات بتواند کاری از پیش ببرد.

سپیده اسلامی، کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه دام و طیور و دانشجوی مقطع دکتری رشته دامپزشکی درباره اقدامات مورد توجه دانشگاه برای توسعه کارآفرینی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت:دانشجویان باید به دانشگاه معرفی شده تا بتوانند در دوره‌های آموزشی شرکت کنند و اطلاعاتشان راجب مسائل اقتصادی افزایش یابد و آنها می‌توانند برای دیگر دانشجویان دوره‌های آموزشی برگزار کنند.

۱۱۰ دانشجو از طریق طرح پویش در صنایع مختلف آذربایجان غربی جذب شدند

وی ادامه داد: برای مثال بنده به عنوان کارآفرین امکان آموزش به دانشجویان را دارم. در این دوره یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آموزش دهیده تا فعالیت‌ها توسعه یافته و با پیشرفت انجام شود. از سوی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در صورت ارائه تسهیلات به دانشجویان می‌تواند کمک کننده باشد.  پرورش مرغ یک کار اقتصادی ریسک پذیر است، در حالی که در صورت مرگ جوجه‌ها دیگر نمی‌توان از تسهیلات وام‌های مضاربه‌ای استفاده کرد یا در راستای تسویه حساب اقدام کرد و همین امر در کاهش کارآمدی کارآفرین تاثیرگذار است. در این شرایط کارآفرین به کمک و حمایت‌های فراوان نیاز دارد تا در صورت بروز مشکلات بتواند کاری از پیش ببرد.

به گفته این دانشجو کارآفرینی باید برای حضور کارآفرینان در بازار کار اقدام کرد و آنها موفق به کسب مهارت و دانش لازم برای خلق کارهای جدید و متناسب با نیازهای کشور شوند که در راستای بسترسازی برای کارآفرینی نیازمند سرمایه هستند تا بخشی از سرمایه‌ها در حوزه کارآفرینی باید توسط دولت به سمت کارآفرینان هدایت شود تا این بخش از جامعه کار اهداف مورد نظر در حوزه کسب و کار و تولیدی را محقق کنند.

اسلامی با بیان اینکه بنده به عنوان یک بانوی کارآفرین باید به این امر اذعان کنم که اطمینان کافی به زنان در جامعه و محیط  کار محقق نشده است، ادامه داد: باید بتوان از طریق فرهنگسازی این روحیه را در جامعه ایجاد کرد که زنان و مردان در کار تفاوتی با یکدیگر ندارند. هرچند دقت و تمرکز زنان بر روی کارها بیش از مردان است.  برای مثال صنعت مرغداری می‌تواند در اختیار زنان قرار بگیرد، چون این کار به مدیریت دقیق نیاز داشته و زنان می‌توانند به شکل مناسب از پس کارها بربیایند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1175991

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =