کیفی سازی کرسی‌های آزاداندیشی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برگزاری جشنواره برهان برای کیفی‌سازی کرسی‌های آزاداندیشی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی ذوالفقارزاده، مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن اشاره به تلاش برای احیای کرسی‌های آزاداندیشی در سال ۱۴۰۱ گفت: جشنواره آفرینش‌های ادبی را با هدف گسترش فعالیت‌های دانشجویی این حوزه و جشنواره برهان را برای رونق بیشتر کرسی‌های آزاداندیشی در سال ۱۴۰۲ تدارک دیده‌ایم.

تغییرات در آیین‌نامه کرسی‌های آزاد اندیشی اعمال می‌شود

برگزاری جشنواره‌های برهان و آفرینش‌های ادبی

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: برگزاری جشنواره برهان برای کیفی‌سازی کرسی‌های آزاداندیشی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲، از جمله برنامه‌های پیش روی ماست.

ذوالفقارزاده با اشاره به اهمیت موضوع شعر و ادب در دانشگاه‌ها و گستره وسیع طرفداران و تاثیرگذاری آن بر دانشجویان نیز گفت: حوزه شعر و ادب از بخش‌هایی است که قصد داریم در سال جدید بیشتر به آن بپردازیم. برای تحقق این هدف، گروهی از استادان پیشکسوت حوزه ادبیات و شعر، دو سند تنظیم کرده‌اند؛ یکی سند توسعه و ترویج فعالیت‌های ادبی دانشگاهیان که همه فعالیت‌های ادبی دانشگاهیان را در برمی‌گیرد و دیگری شامل سند جشنواره آفرینش‌های ادبی است.

وی توضیح داد: ابتدا قصد داشتیم با جشنواره‌ای محدود، فعالیت‌های ادبی را در دانشگاه‌ها تقویت و تشویق کنیم؛ اما بعد سند فعالیت‌های ادبی دانشگاهیان را تنظیم کردیم که به شکلی گسترده‌تر به این فعالیت‌ها می‌پردازد.

ذوالفقارزاده در پایان خاطرنشان کرد: درگذشته، جشنواره شعر و ادب دانشجویی و طلاب را در سال‌های ۹۰ و ۹۱ داشتیم که از آن زمان به بعد دیگر برگزار نشده است. قصد داریم با جشنواره آفرینش‌های ادبی، بار دیگر فعالیت‌های ادبی در دانشگاه‌ها را تقویت و تشویق کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =