اعتراف رژیم غاصب صهیونیستی به ناکارآمدی پدافند خود

رسانه‌های صهیونیستی از آماده باش سامانه‌های پدافندی این رژیم همزمان با نزدیک شدن به روز قدس خبر می‌دهند، اما یک رسانه تخصصی این رژیم کارآمدی این سامانه را فاجعه بار توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در آستانه پایان ماه رمضان و احتمال اقدامات غافلگیرانه گروه‌های مقاومت، سامانه‌های پدافند هوایی از جمله گنبد آهنین در سرتاسر (فلسطین اشغالی) به حال آماده باش کامل در آمدند.

بازدید یهودیان از مسجدالاقصی ممنوع شد

نیر دافوری خبرنگار این شبکه عبری زبان تاکید کرد: در آستانه روزهای پایانی ماه رمضان (روز جهانی قدس) ارتش اسرائیل شماری از نیروهای کماندوی خود را هم برای تقویت نیروهای پلیس در شهرهای مختلف مستقر کرده است، شاید از این طریق بتوان مانع از وقوع عملیات علیه اهداف اسرائیلی شد.

همچنین سامانه‌های گنبد آهنین هم در نقاط مختلف (فلسطین اشغالی) مستقر شده و به همین منظور شماری از نیروهای احتیاط نیز به خدمت فراخوانده شده‌اند زیرا بیم آن می‌رود حملاتی از طریق هواپیماهای بدون سرنشین یا بواسطه راکت علیه اهدافی اسرائیلی به انجام برسد.

این تمهیدات در حالی اعمال می‌شوند که چندی پیش یک رسانه تخصصی مسایل نظامی از برآورد پایین عملکرد سامانه گنبد آهنین در رهگیری موشک‌هایی که از جنوب لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی شلیک شد، پرده برداشت.

پایگاه عبری زبان اسرائیل دیفنس که به انتشار گزارش و مقالات تخصصی نظامی می‌پردازد، فاش کرد، گنبد آهنین عملکرد ضعیفی را در رهگیری موشک‌های شلیک شده اخیر از لبنان از خود نشان داده است.

به نوشته این رسانه که با استناد به گزارش ارتش رژیم صهیونیستی انجام گرفته است، با وجود آن که گفته شده است میزان کارآمدی سامانه گنبد آهنین بین 90 تا 95 درصد است اما براساس گزارش ارتش اسرائیل، فقط 25 موشک از 34 موشک شلیک شده توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری شده و این نشان می‌دهند که عملکرد این سامانه کمتر از 90 درصد است، امری که اسرائیل رادر مقابل یک معضل راهبردی جدی قرار می‌دهد.

به اعتراف اسرائیل دیفنس، کاهش چشم‌گیر کارایی گنبد آهنین به شکل مستقیمی از میزان محبوبیت و به تبع آن حمایتی که این سامانه در میان مراکز تصمیم گیری اسرائیلی دارد، می‌کاهد، امری که نخست وزیر به شدت از آن گریزان است، زیرا در صورت وقوع جنگ با لبنان مشخص نیست این کارآمدی ضعیف چه بلایی بر سر ما خواهد آورد.

نویسنده این گزارش با اعتراف به این واقعیت که گنبد آهنین کارآمدی کمتر از 80 درصد دارد، تاکید می‌کند: وقتی همه بدانند که میانگین توانمندی گنبد آهنین در رهگیری اجسام پروازی چیزی کمتر از 80 درصد است، این امر حمله به فرودگاه سوریه را دشوار تر می‌کند، تهاجم اخیر از لبنان هم به همین دلیل بود، زیرا از این پس کابینه اسرائیل در تصمیم گیری برای تهاجم به سوریه دست به عصا تر خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام

کد خبر: 1177439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =