خوراکی‌هایی که بدون رژیم غذایی شما را لاغر می‌کند

افراد شرکت‌کننده در این مطالعات بدون رژیم غذایی یا تغییر سبک زندگی خود، وزن کم کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از ایسنا از هلث، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد خوردن لوبیا، نخود فرنگی، عدس و نخود به کاهش وزن کمک می‌کند.

نخوردن سحری موجب کاهش وزن خواهد شد؟

افراد مورد مطالعه با افزودن یک وعده روزانه از این مواد غذایی بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی یا سبک زندگی، وزن خود را کاهش دادند. به عبارت دیگر، آنان کالری دریافتی خود را کاهش ندادند، وعده‌های غذایی خود را حذف نکردند یا آنچه می‌خوردند را پیگیری نکردند. آنان فقط حدود سه چهارم فنجان از این غذاها را به چیزی که به‌طور معمول در روز مصرف می‌کردند، افزودند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد گروهی از غذاها که به‌عنوان حبوبات شناخته می‌شوند، موثر هستند زیرا احساس سیری را تا ۳۱ درصد افزایش می‌دهند.

سایر موارد لوبیا دونده، نخود سیاه چشم (لوبیا چشم بلبلی)، لوبیا پهن، لوبیا قرمز و لوبیا کره‌ای است.

دکتر راسل دو سوزا که این مطالعه کانادایی را رهبری کرد، گفت: علیرغم فواید شناخته شده برای سلامتی، تنها ۱۳ درصد از کانادایی‌ها روزانه حبوبات مصرف می‌کنند و بیشتر آنان وعده کامل را نمی‌خورند بنابراین جا دارد که حبوبات رژیمی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم و به مزایای بالقوه مدیریت وزن پی ببریم.

این تحقیق نتایج ۲۱ کارآزمایی بالینی جداگانه را تجزیه و تحلیل کرد و نتایج ترکیبی نشان داد که افراد بدون رژیم غذایی، به‌طور متوسط نیم پوند در ۶ هفته وزن کم کردند.

حبوبات دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند، به این معنی که بدن مدتی طول می‌کشد تا آنها را تجزیه کند.

وی بیان کرد: این مورد به افراد کمک می‌کند احساس سیری بیشتری داشته باشند. این مطالعه جدید به خوبی با کار قبلی ما مطابقت دارد که نشان داد حبوبات احساس سیری را تا ۳۱ درصد افزایش می‌دهند، در واقع ممکن است منجر به مصرف کمتر غذا شود.

حبوبات دارای مزیت اضافی کاهش سطح کلسترول بد در بدن تا حدود ۵ درصد هستند همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهند.

دکتر دو سوزا تاکید کرد: اگرچه کاهش وزن کم بود اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که صرفا گنجاندن حبوبات در رژیم غذایی‌تان ممکن است به کاهش وزن کمک کند و مهمتر از آن فکر می‌کنیم که از بازگشت مجدد وزن پس از کاهش وزن جلوگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1177838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =