بازدید هیأت اقتصادی کشور بلاروس از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

هیات اقتصادی کشور بلاروس از شرکت های r&d در راستای تعامل دو جانبه پیرامون طرح های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و جذب سرمایه و مشارکت در طرح های سرمایه آفرین از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بازدید نمودند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و  رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در جمع هیات اقتصادی بلاروس گفت: استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور با دارا بودن  بیش از 66 مرکز و موسسه آموزش عالی حدود 100 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل و 2500 عضو هیات علمی دارد. و این استان به عنوان چهارمین قطب تولیدات دامی کشور  دارای مناطق گردشگری با قدمت کهن و آثار تاریخی و گردشگری زیبا بوده  و همجواری با پایتخت کشور  و قرار گرفتن  در مسیر مواصلاتی 14 استان کشور و دارا بودن تنوع اقلیمی، رتبه اول کشور در تولید نهال و میوه از دیگر ویژگی های استان البرز است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این میان سهم 45 درصدی در آموزش عالی استان دارد و شامل 5 واحد و مرکز دانشگاهی شامل کرج، هشتگرد، فردیس، نظرآباد و طالقان است و از مزیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نسبت به دانشگاه های کل کشور در جذب دانشجو می باشد که این روند رو به افزایش است.

کلانتری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در حوزه های فناوری و نوآوری، پژوهش و کار آفرینی در مسیر تحول و روبه رشد در حال حرکت است و بیش از یکصد شرکت دانش بنیان و هسته های فناور در واحد کرج مستقر  و در حوزه های مختلف به خصوص سلامت مشغول هستندکه به دنبال سرمایه گذاری فناوری و نوآوری می باشند.

دنیس زدروف نماینده سفارت بلاروس در ایران که به همراه نماینده شرکت یورو فارمتر که زیر مجموعه هلدینگ اوج می باشد در این بازدید اظهار داشت : این مجموعه آموزشی دارای امکانات و ظرفیت های بالقوه می باشد. دیدار اخیر رییس جمهور کشور بلاروس از کشور ایران نشان دهنده محوریت و هدف آتی تعاملات متقابل بین دو کشور است و با توجه به امکانات و ظرفیت های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی، برقراری روابط دو جانبه با توجه به پویایی مجموعه ها به صورت فعال و در سطح بالا می تواند به توافقات خوبی در زمینه هایی از جمله پزشکی، علوم و اقتصاد حاصل شود.

وی گفت: ما برای تحقیق بر روی پروژه های جدی و مهم به ایران آمده ایم برای ما حیرت انگیز است که کشور ایران 95 درصد دارو های پزشکی مصرفی خود را تامین می نماید و از این میزان هم حدود 60 درصد مواد اولیه جهت تولید این دارو ها در داخل کشور تامین می گردد.  

زدروف گفت:در طول جلسه در زمینه های کشاورزی، پزشکی، امور بین الملل، فناوری های جدید و طراحی فناوری های پیشرفته از جانب همکاران دانشگاه موضوعاتی مطرح شد که بسیار جالب بود و برای ما مشخص شد که استان البرز از استان های راهبردی ایران محسوب می گردد و امیدواریم که بتوانیم با همکاری  یکدیگر تولیدات مشترک ایجاد نماییم و همیشه این موضوع اولویت اول ما خواهد بود و باعث افتخار ماست که در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز هستیم.

در پایان جلسه مقرر شد تفاهم نامه مشترکی بین دو مجموعه ایرانی و بلاروس در زمینه تبادل دانشجو، فناوری و نوآوری و تحقیقات علمی مشترک تنظیم و در آینده به امضاء برسد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1178254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =