بورس در تقلای جبران جاماندگی سال گذشته است / سبدهای سرمایه‌گذاری مطمئن‌ترین راه ورود به بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه و بورس گفت: بورس طی چند روز اخیر روند خوبی را طی کرد و بورس به دلیل جاماندگی که از سال گذشته داشت؛ توجه را به سمت بازار سرمایه معطوف کرد.

عباسعلی حقانی نسب کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت بورس در هفته‌ای که گذشت،‌ اظهار کرد: بورس طی چند روز اخیر روند خوبی را طی کرده و این امر بیشتر به خاطر جبران جاماندگی است که از سال گذشته داشته اتفاق افتاده است.

پیش‌بینی وضعیت بورس در سال ۱۴۰۲/ خبرهای خوشی در راه است؟

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار بورس در شرایط بهتری قرار دارد،‌ گفت: دولت برنامه دارد تا مالیات بر سوداگری را به سرانجام برساند، که اگر این اتفاق صورت گیرد، سبب می‌شود تا تقاضاهای کاذب برای سایر بازارهای سرمایه همچون مسکن،‌ خودرو و طلا کاهش یابد، در نتیجه مردم برای سرمایه‌گذاری به بورس روی می‌آورند.

حقانی نسب تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم با آگاهی وارد بازار بورس شوند و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند و از طریق سبدهای سرمایه‌گذاری و غیر مستقیم برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس در حال حاضر تلاش دارد تا جاماندگی خود در بازار سرمایه سال گذشته را جبران کند،‌ اما هنوز موفق به جبران این عقب‌ماندگی نشده است. 

حقانی نسب درباره پیش‌بینی وضعیت بازار بورس در سال جاری گفت: باتوجه به اتفاقاتی که در حال انجام است، فکر می‌کنم زمینه برای رشد بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ فراهم می‌شود و امسال بازار سرمایه را مثبت می‌بینم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =