تأسیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

با تصمیم هیأت امنای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی ایجاد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکمی مسعود فیاضی را به‌ عنوان قائم مقام دبیرشورا و همچنین رئیس مرکز رصد شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد.

در حکم وی باتوجه به ضرورت رصد و اولویت‌بندی مسائل فرهنگی اجتماعی کشور، برنامه‌ریزی کلان و نهایتاً ارزیابی اثربخشی برنامه‌های اجرا شده مورد انتظار است.

دبیرخانه منطقه‌ای کانون همیاران سلامت تاسیس می‌شود

در بخشی از این حکم آمده است؛

۱. تهیه پیش‌نیازهای نظری و الگوهای مورد نیاز دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به‌روز کردن آنها با استفاده از ظرفیت­ و تولیدات علمی نخبگان، پژوهشکده­‌ها، اندیشکده‌­ها و سایر مراکز علمی کشور و همچنین ظرفیت هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه­‌پردازی، نقد و نوآوری شامل نظریه­‌های کلان مورد نیاز ستادهای چهارگانه دبیرخانه شورا همچون؛ نظریه‌­های فرهنگ، دولت، حکمرانی، تعلیم و تربیت، علم و فن­آوری، نقشه کلان فرهنگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، نقشه کلان فرهنگی جبهه معارض انقلاب اسلامی، الگوی رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور در فضای حقیقی و مجازی، هندسه موجود و الگوی ارتباطی مطلوب بین دستگاه‌­های رسمی فرهنگی کشور و رابطه آن‌ها با شورای عالی انقلاب فرهنگی، الگوی ساماندهی و استفاده از ظرفیت تشکل­‌ها و گروه‌­های مردمی.

۲. انجام رصد و روندپژوهی داخلی و بین‌­المللی نسبت به شناسایی مسائل بالفعل و بالقوه فرهنگی و اجتماعی کشور با استفاده از ظرفیت‌های رصدی موجود در دستگاه­‌های رسمی و غیررسمی کشور و اولویت‌­گذاری بین آنها با استفاده از توان کارشناسی و تخصصی ستادهای چهارگانه دبیرخانه

۳. تقسیم مسائل اولویت‌­گذاری شده بین ستادهای چهارگانه دبیرخانه با توجه به حوزه مأموریتی هر ستاد

۴. طراحی و ابلاغ شیوه‌­نامه‌­های مورد نیاز جهت ایجاد وحدت رویه در خروجی‌­های سیاستی ستادهای چهارگانه دبیرخانه اعم از تولید اسناد مورد نیاز حوزه‌­های فرهنگی و اجتماعی و تولید راه‌حل­‌های عالمانه برای مسائل ارجاع شده به ستادها با استفاده از توان کارشناسی و تخصصی ستادهای چهارگانه و کنترل شیوه‌­نامه­‌ای محتواهای مزبور.

۵. دریافت خروجی­‌‍های ستادهای چهارگانه و تلفیق، هماهنگ­‌سازی و رفع تعارضات بین آن‌ها و تدوین برنامه‌­های کلان فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی دستگاه­‌های رسمی و غیررسمی با شیوه‌­ها و الگوهای جدید مشارکت ذی­‌نفعان دستگاهی و مردمی و همچنین دبیرخانه و سازمان برنامه و بودجه

۶. پشتیبانی و ایجاد ارتباطات لازم بین ظرفیت­‌های مختلف دستگاه‌­های رسمی و توان و ظرفیت تشکل‌ها و گروه‌های مردمی در مقام اجرای شدن راه‌­حل‌های تولید شده برای مسائل فرهنگی اجتماعی فرابخشی

۷. بازخوردسنجی و اثربخشی میدانی درخصوص برنامه­‌های اجرا شده

۸. پیگیری و ایجاد ارتباط مؤثر بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی و همچنین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز ملی فضای مجازی، از اهم وظایف و مأموریت‌های جنابعالی است.

از جمله سوابق مسعود فیاضی، می‌توان به ریاست پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، رئیس مرکز پژوهش‌های جوان، معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی بسیج مستضعفین، مدیر عامل کانون اندیشه جوان، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم و مدرس دانشگاه باقرالعلوم علیه‌ُالسلام اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =